Ministrul Finanțelor, Dan Vîlceanu, vrea să digitalizeze ministerul pe care îl conduce și întreaga administrație publică și să vină în sprijinul cetățeanului, mai ales în aceste vremuri când aglomerările de oameni ne pun în pericol de îmbolnăvire cu coronavirus!
Ministrul Finanțelor, Dan Vîlceanu, anunţă digitalizarea administraţiei publice
Așadar, cetățeanul ar putea să depună acte și solicitări excusiv online și să nu mai fie nevoit să se deplaseze la organul fiscal. În sprijinul contribuabilului au fost elaborate mai multe măsuri pentru digitalizarea administrației publice.
Despre aceste măsuri a vorbit chiar proaspătul ministru al Finanțelor, Dan Vîlceanu, care a susținut marți o conferință de presă pe această temă. ”Îmi propun consolidarea fiscal bugetară. De asemenea digitalizare și sprijinirea investițiilor. Am luat la cunoștință încă din prima zi de anumite proiecte și chiar atunci am decis ca aceste proiecte să fie urcate în transparență decizională și să fie prezentate publicului pentru ca ulterior să fie adoptate. Sunt măsuri care privesc digitalizarea administrației publice și măsuri pentru sprijinirea mediului de afaceri.
Masurile privind digitalizarea administrației publice:
Implementarea conceptului SAF-T, este un fișier de audit standard pentru schimbul electronic de date contabile de la contribuabil la organul fiscal, într-un format standardizat de date. Este o formă de control simplificată, un schimb de date cu ANAF, prin care eficientizăm această activitate și se va reduce costul conformării. De asemenea, vom asigura transparență și va crește gradul de încredere între organul fiscal și contribuabil. Acest proiect va intra în testare începând cu 1 septembrie 2021 și va fi operațional sistemul pentru marii contribuabili începând cu 1 ianuarie 2022.
Obligativitatea înrolării autorităților publice, instituțiilor publice sau de interes public din administrația publică centrală și locală, în Sistemul Public Informatic al Ministrului Finanțelor și ANAF, numit PatrimVen. Practic, vor intra în acest sistem toate instituțiile publice și Ministerul de Finanțe. Există un avantaj net pentru contribuabili, pentru că sunt situații în care un contribuabil trebuie să ia o adeverință de la ANAF, să o ducă la primărie. Odată cu implementarea acestui sistem, cele două instituții comunică între ele și își livrează datele de care contribuabilul are nevoie, astfel încât să scutim contribuabilul de drumuri inutile. Măsura se aplică începând cu data de 1 martie 2022 și contribuie la accelerarea digitalizarea.
Obligativitatea înrolării în Sistemul de Comunicare Electronică dezvoltat de Ministerul Finanțelor ANAF, respectiv spațiul privat virtual a persoanelor juridice, asocierilor și alte entități fără personalitate juridică, precum și a persoanelor fizice care desfășoară o profesie liberală sau exercită o activitate economică în mod independent. Înrolarea în SPV asigură o comunicare și un mod de lucru 24/7 cu administrația fiscală. Reprezintă o eficientizare clară a modului în care cetățeanul interacționează cu organul fiscal. Dacă ai o activitate independentă, e de ajuns să descarci declarația și s-o postezi în Spațiul Privat Virtual, vei primi decizia de impunere și-ți vei plăti taxele conform deciziei, fără să te mai prezinți la organul fiscal și să stai la coadă. Și această măsură se aplică de la 1 martie 2022”, a declarat ministrul Finanțelor, Dan Vîlceanu.
Mi-am dorit întotdeauna ca articolele mele să schimbe lucrurile în bine, fie că am scris despre corupția din România sau am prezentat poveștile de viață ale unor oameni obișnuiți. Îmi...