Ford Puma, modelul fabricat în Craiova, va concura la Campionatul Mondial de Raliuri în sezonul 2022

Alexandrina Toader 08.07.2021, 11:50
Ford Puma, modelul fabricat în Craiova, va concura la Campionatul Mondial de Raliuri în sezonul 2022

Ford Puma va concura la Campionatul Mondial de Raliuri. Prototipul Puma Rally 1 a fost prezentat astăzi de Ford la Goodwood Festival of Speed. M-Sport Ford World Rally Team (WRT) a prezentat astăzi, în premieră, noua mașină Puma Rally1.

Ford Puma va concura la Campionatul Mondial de Raliuri

Potrivit unui comunicat al Ford, modelul va introduce o nouă eră a electrificării în istoria competițiilor din Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC), începând cu 2022. Noul Ford Puma Rally1 dispune de un propulsor hibrid de nouă generație care combină performanța motorului pe benzină EcoBoost de 1,6 litri turbo-alimentat, cu un motor electric de 100 kW și baterie de 3,9 kWh.

Expresia supremă a plăcerii de a conduce oferită clienților de SUV-ul compact Ford Puma, produs la Craiova, se reflectă, de asemenea, și în varianta Puma Rally1, care demonstrează angajamentul Ford de a paria totul pe electrificare. Compania a anunțat la începutul acestui an că 100% din gama sa de autoturisme din Europa va fi fără emisii, complet electrică sau plug-in hybrid până la mijlocul anului 2026; trecerea în totalitate către electric se va face până în 2030, se arată în comunicatul Ford.

Pilotul M-Sport Ford WRT Adrien Fourmaux, alături de pilotul de teste al echipei M-Sport Ford, Matthew Wilson, vor conduce prototipul Puma Rally1 pe celebrul deal de la Goodwood pe parcursul următoarelor zile de eveniment; acest prototip va fi apoi folosit pentru a pregăti mașina din sezonul 2022.

Ford Puma va concura la Campionatul Mondial de Raliuri
Ford Puma

Ford este 100% angajat într-un viitor electrificat, iar competitivitatea intensă este responsabilă pentru multe dintre inovațiile care apar astăzi pe mașinile noastre de serie, a declarat Mark Rushbrook, director global, Ford Performance.

M-Sport Ford și-a anunțat la începutul acestui an angajamentul său pentru un nou acord de trei ani care introduce tehnologia hibridă la nivelul superior al competițiior globale de rally. Noul sistem cu propulsie plug-in hybrid va oferi performanțe la nivel de competitie, precum și capacitatea de deplasare între orașe, localități și parcurile de service, între probe, folosind numai energia electrică.

Sistemul hibrid al Puma Rally1 funcționează utilizând principii similare cu versiunea de stradă Puma EcoBoost Hybrid, produsă de Ford la Craiova. Acumulatorul poate fi reîncărcat folosind o sursă de alimentare externă în punctele de service între etape, cu o reîncărcare care durează aproximativ 25 de minute. Având o greutate de 95 kg, sistemul hibrid este răcit cu lichid și aer și este găzduit într-o carcasă cu rezistență balistică, pentru a rezista la impactul cu rămășițele și forța inerțială în caz de accident.

Ford are un parteneriat continuu cu M-Sport începând cu 1997, asigurând șapte Campionate Mondiale de Raliuri FIA și peste 1.500 de victorii pe probe. Noua Puma Rally1 va înlocui modelul M-Sport Ford Fiesta WRC, care a obținut trei titluri în Campionatul Mondial de Raliuri, de la introducerea sa în 2017.

Urmăriți Impact.ro și pe