Ford a decis să producă mașini electrice la uzina din Valencia. Situație incertă legată de fabrica de la Saarlouis din Germania

Bogdan Bârliga 23.06.2022, 11:39
Ford a decis să producă mașini electrice la uzina din Valencia. Situație incertă legată de fabrica de la Saarlouis din Germania

Ford a anunțat la începutul acestui an că diviziile sale de vehicule electrice şi cele pentru mașinile cu motoare convenționale vor funcţiona sub forma unor companii separate.

Pentru a realiza obiectivul de electrificare americanii au început să-și restrângă activitatea în Europa și anunță restructurări importante.

Noul plan Ford

Conform anunțului din luna martie Ford intenționează să reducă costurile cu până la trei miliarde de dolari la divizia de motoare cu combustie internă.

Compania americană se pregătește să aloce sume importante pentru divizia de vehicule electrice, mai ales pentru procurarea materiilor prime pentru baterii.

Constructorul auto american a anunţat miercuri că uzina din Spania va juca un rol central în producția de mașini electrice din a doua jumătate a acestui deceniu și a precizat că acest aspect va presupune restructurări „semnificative” la acestă uzină şi la fabrica din Germania, se arată într-un material publicat de reuters.com.

Ford a ales uzina sa de la Valencia drept facilitate preferată pentru asamblarea următoarei generații de mașini electrice și se pare că intenționează să oprească fabricarea modelului Focus la fabrica germană de la Saarlouis în următorii ani.

Angajaţilor de la uzinele din Valencia şi Saarlouis li s-a comunicat că va fi nevoie de un program de restructurare pe termen scurt şi că amploarea acestuia va fi una „semnificativă”, a declarat un purtător de cuvânt de la Ford pentru Reuters.

Uzina Ford de la Valencia are aproximativ 6.000 de lucrători în timp ce la uzina de la Saarlouis lucrează aproximativ 4.600 de angajaţi.

Ford a renunțat și la uzina de la Craiova

Ford Otosan, cel mai mare producător de vehicule comerciale din Europa, a preluat proprietatea asupra fabricii de la Craiova și a activității de producție din România.

Prin transferul proprietății, fabrica de la Craiova va beneficia de o rețea largă de competențe și de transfer de know-how prin experiența vastă a echipei Ford Otosan în proiectarea, dezvoltarea și construirea de vehicule comerciale și electrice.

După preluare Ford Puma va primi o versiune complet electrică și va fi produs începând cu anul 2024 la Craiova.

Vehiculul multifuncțional compact Ford Tourneo Courier va fi, de asemenea, construit la Craiova din 2023, cu o versiune complet electrică începând 2024.

Vehiculul comercial electric anunțat de Ford de anul trecut  va fi produs tot din anul 2024 și este următoarea generație Ford Transit Courier.

Ford a mai anunțat că în acest an se va opri fabricarea modelului EcoSport deoarece fabrica de la Craiova se va concentra tot mai mult pe producția de vehicule comerciale și electrice.

Urmăriți Impact.ro și pe
Bogdan Bârliga
Este editorul coordonator al secției Auto de pe Impact.ro. A început să lucreze în presă din anul 2002 și a experimentat mai multe domenii de activitate ( politic, social, economic) până...