Facebook renunță la o regulă importantă. Ce nu vor mai putea să facă utilizatorii de social media

Cătălina Burghelea 03.11.2021, 08:04
Facebook renunță la o regulă importantă. Ce nu vor mai putea să facă utilizatorii de social media

Gigantul Facebook renunță la o funcție importantă. Sunt vizați toți utilizatorii rețelei de socializare care postează fotografii sau videoclipuri pe celebra platformă de social media.

Facebook face schimbări în platforma de social media

Facebook Inc (FB.O) a anunțat că își închide sistemul de recunoaștere facială, care identifică automat utilizatorii în fotografii și videoclipuri, invocând preocupările tot mai mari ale societății cu privire la utilizarea unei astfel de tehnologii.

La ce renunță faimoasa rețea de socializare

Celebra platformă de socializare nu va mai folosi funcția de recunoaștere facială pentru a identifica automat utilizatorii în fotografii și videoclipuri. Reprezentanții Facebook invocă preocupările tot mai mari ale societății cu privire la utilizarea unei astfel de tehnologii.

„Organismele de reglementare sunt încă în proces de a oferi un set clar de reguli care guvernează utilizarea acestei funcții”, a precizat Jerome Pesenti, vicepreședinte responsabil cu inteligența artificială la Facebook, potrivit Reuters.

„În mijlocul acestei incertitudini continue, credem că limitarea utilizării recunoașterii faciale la un set restrâns de cazuri este o soluție adecvată”, a adăugat acesta.

Compania închide funcția de recunoaștere facială

Eliminarea acestui sistem de recunoaștere a feței de către cea mai mare platformă de socializare din lume vine într-un moment în care industria tehnologiei s-a aflat, în ultimii ani, în mijlocul unei polemici cu privire la etica utilizării ei.

Criticii spun că această tehnologie de recunoaștere facială, care este populară în rândul comercianților, spitalelor și companiilor cu activități în domeniul securității, ar putea compromite confidențialitatea, ar putea viza grupurile marginalizate și ar normaliza supravegherea intruzivă. IBM a încetat definitiv vânzările de produse de recunoaștere facială, iar Microsoft Corp (MSFT.O) și Amazon.com Inc (AMZN.O) au suspendat vânzările către poliție pe termen nelimitat.

De ce sa nu deschizi niciodata aceste notificari primite pe Facebook

Control intens din partea autorităților

Schimbarea vine, de asemenea, pe măsură ce Facebook a fost supus unui control intens din partea autorităților și a legiuitorilor cu privire la siguranța utilizatorilor și la o gamă largă de abuzuri pe platformele sale.

Faimoasa companie, care săptămâna trecută s-a redenumit „Meta Platforms Inc”, a declarat că mai mult de o treime dintre utilizatorii activi zilnic ai Facebook au optat pentru setarea de recunoaștere facială pe rețeaua de socializare, iar schimbarea va șterge acum „șabloanele de recunoaștere a feței” a peste 1 miliard de oameni. Noua regulă va fi implementată la nivel global și este de așteptat să fie finalizată până în decembrie, a declarat un purtător de cuvânt al Facebook.

Măsura i-a bucurat pe unii

Susținătorii confidențialității și ai drepturilor digitale au salutat această mișcare.

„De prea mult timp, utilizatorii de internet au suferit abuzuri de date cu caracter personal din partea Facebook și a altor platforme. EPIC a cerut pentru prima dată încetarea acestui program în 2011”, a zis Alan Butler, directorul executiv al Electronic Privacy Information Center, deși el a spus că reglementările privind protecția datelor sunt încă necesare în SUA.

Adam Schwartz, avocat senior la Electronic Frontier Foundation, a declarat că, deși acțiunea Facebook vine după mișcări ale altor companii de tehnologie, ar putea marca un „moment notabil în renunțarea la recunoașterea facială, la nivel național”.

Sistemul de recunoaștere a feței, în vizorul autorităților

Software-ul de recunoaștere facială al companiei a fost, de multă vreme, obiectul unei analize. Comisia Federală pentru Comerț din SUA l-a inclus printre preocupări atunci când a amendat Facebook cu 5 miliarde de dolari, pentru soluționarea plângerilor de confidențialitate în 2019.

Urmăriți Impact.ro și pe
Cătălina Burghelea
Este redactor Playtech. Absolventă a Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării și a masterului în Marketing Online din cadrul ASE, Catalina Burghelea s-a alaturat echipei de stiri de...