Explicația care face lumină în cazul incidentelor de la Pasajul Unirii. Ce s-a schimbat, de fapt, după reabilitare

Stan Filon 08.09.2022, 16:49
Explicația care face lumină în cazul incidentelor de la Pasajul Unirii. Ce s-a schimbat, de fapt, după reabilitare

A apărut explicația care face lumină în cazul incidentelor de la Pasajul Unirii! Celebrul pasaj a fost reabilitat recent, însă din prima zi de când a fost redat circulației au și apărut incidentele. Un TIR a rămas prins sub poarta de intrare în pasaj, însă a fost urmat de alte câteva astfel de vehicule, în zilele care au urmat. Acum a venit și explicația specialiștilor, legată de cele întâmplate, care au spus exact ce s-a întâmplat, de fapt, după reabilitarea Pasajului Unirii.

Explicația care face lumină în cazul incidentelor de la Pasajul Unirii

Tot mai multe TIR-uri au rămas blocate în poarta de intrare în Pasajul Unirii, după reabilitarea acestuia, iar acum au venit și explicațiile specialiștilor. Marius Coaje, șeful lucrărilor de reabilitare de la Pasajul Unirii, a declarat că înainte ca Primăria Sectorului 4 să închidă pasajul pentru lucrări limita de gabarit era tot cu restricția de 3,5 m, doar că poarta de acces avea o înălțime mai mare.

„Am modificat doar dimensiunea limitei de gabarit pentru că, înainte, vehiculele mari, TIR-urile, se blocau în interiorul pasajului și distrugeau plafonul. Restricția era tot de 3,5 m dar limitatorul era mai înalt”, a declarat șeful de proiect din Primăria Sectorului pentru B365.

Explicatia care face lumina in cazul incidentelor de la Pasajul Unirii
Explicatia care face lumina in cazul incidentelor de la Pasajul Unirii

Limita de înălțime a rămas aceeași

Specialistul a recunoscut că s-a schimbat toată instalația electrică din interiorul pasajului și, în plus, au fost montate ventilatoare pentru eliminarea noxelor. Șefului de proiect spune însă că înălțimea pasajului a fost dintotdeauna aceeași.

„Noi când am început lucrările la acest pasaj a trebuit să schimbăm tot ceea ce înseamnă instalații electrice și am adus în plus acea zonă de ventilare, cu acele ventilatoare, iar toată această automatizare este în plafon și au fost sigilate cu acele plase de tablă pe deasupra. Înainte, la pasaj, limita de gabarit era tot cu restrisția de 3,5 m, doar că ea era montată mai sus, motiv pentru care pe vremuri intrau cu tirurile, treceau de limita de gabarit și rămâneau prinse în pasaj, li se dezumflau roțile și se scoteau camioanele sau autocarele care rămâneau prinse acolo. În momentul de față ele nu mai intră în pasaj și se blochează în această limită de gabarit, acesta este de fapt și rolul ei, să blocheze accesul unde există restricție de trafic. Erau prinși înăuntru pentru că noi când am început reabilitarea am găsit zone unde erau zgâriate acele plăci dispuse deasupra pasajului sau chiar bucăți rupte din el”, a mai spus expertul.

Poarta de acces era mai înaltă de 3,5 metri, în trecut

Acum, însă poarta de acces are 3,5 metri înălțime, față de cea veche, care era ceva mai înaltă. Astfel se evită situația în care TIR-urile mai înalte de 3,5 metri să rămână blocate chiar în pasaj, scoaterea lor fiind mult mai dificilă.

„Poarta este așezată conform cu legislația și are înălțimea conformă de 3,5 m. Înainte avea restricție de 3,5 m doar că ea era mai înaltă și atunci treceau de poarta de gabarit și rămâneau cu autocarele înăuntru. Noi am montat limita conform avizelor de la Comisia de circulație. Limita de înălțime este pusă pe această poartă, se vede foarte bine. O să vorbesc cu colegii de la Brigadă azi să montăm această restricție cu o intersecție, două înainte, poate așa vor fi atenți șoferii și vor evita astfel de incidente”, a conchis Marius Coaje

Urmăriți Impact.ro și pe
Stan Filon
Mi-am dorit întotdeauna ca articolele mele să schimbe lucrurile în bine, fie că am scris despre corupția din România  sau am prezentat poveștile de viață ale unor oameni obișnuiți. Îmi...