Editorial Alin Buzărin

Despre cum să mănânci sârmă ghimpată și să scoți cale ferată. Ministrul Drulă vrea să rupă pisica feroviară în două, dar nu-l lasă partidul, care o vrea întreagă

Alin Buzărin 30.07.2021, 19:25
Despre cum să mănânci sârmă ghimpată și să scoți cale ferată. Ministrul Drulă vrea să rupă pisica feroviară în două, dar nu-l lasă partidul, care o vrea întreagă

Se suie mecanicul matol pe locomotiva mărfarului, se bușește de alt tren, traficul feroviar spre Litoral în plin sezon e deviat, întârzierile sunt mari. Alt tren, plin cu copii, stă o noapte întreagă în câmp, la Fundulea, fără mâncare, fără apă, fără aer condiționat. Alt tren pleacă gol de la o linie pentru că la megafonul Gării de Nord se anunțase că pleacă de la altă linie, unde se adunase toată lumea. Minunat! Acum mai bine de un veac Caragiale scria ”Tren de plăcere”. Și mare parte din ”Domnul Goe” tot în tren se petrecea Și ”Bubico” la fel. Erau trenuri, erau gări, erau oameni. Acum sunt politicieni.

Șina și informaticianul

Cătălin Drulă face ca trenul. Spumegă, nu se poate așa ceva! Zice că la Calea Ferată trebuie ruptă pisica în două. Îl nimicește din cuvinte pe șeful CFR Călători, unul Vizante. De CFR marfă n-apucă să spună nimic, chiar dacă mecancul matol s-a suit în locomotiva unui marfar.

Deși e informatician cu studii în Canada, vianist, ceva software, ceva bluetooth, s-a reconvertit profesional în proiecte de infrastructură. Până să devină și politician, șina o văzuse doar la dosar, dacă l-o fi apucat, că e încă tânăr…

Ministrul Drula vrea sa rupa pisica feroviara in doua, dar nu-l lasa partidul, care o vrea intreaga
Catalin Drula

Impiegatul obosit

După ce acei copii au stat 13 ore în tren, în câmp, noaptea, șeful de la CFR Călători, acel Vizante, a zis ceva de genul ”și ce dacă, ce era să le facă el”. Realizând că a vorbit prostii, a dat-o la întors că era obosit. Dar acei copii din tren cum or fi fost?

N-avea cum să meargă cineva și să le ducă apă, mâncare? Să-i preia cu niște autobuze? În 2021 e inacceptabil să stai o noapte întreagă într-un tren numai pentru că unii sunt obosiți. Avea dreptate Cătălin Drulă să rupă pisica, așa și trebuia să facă.

Pisica întreagă

Din simpatica felină n-au rezultat jumătăți. N-a mai rupt-o nimeni, e întreagă, bine-mersi, caută hrană uscată printre șine. Mieunătoarea trebuie să-i mulțumească lui Dan Barna, șeful politic al domnului Drulă. A zis că nu trebuie să facem atâta caz, că lucrurile s-au rezolvat. Domnul Vizante era obosit, ce nu înțelegeți?

Iar Cătălin Drulă n-a mai vorbit nici despre pisici, nici despre ruptul acestora. A început să peroreze despre infrastructură, să bată câmpii despre proiecte. Așa cere disciplina de partid. Să-i dai dreptate șefului, să te repliezi, să te conformezi.

Linia politică

Probabil că printre politicieni, miniștri, secretari de stat, or mai fi și oameni care vor să mai și facă oarece. Să intervină când lucrurile nu merg cum trebuie. Cătălin Drulă părea unul dintre aceștia.

Dar iată că tot elanul său se topește ca untul lăsat la soare atunci când ”linia politică” e alta. A vrut să rupă pisica și acum se căznește s-o lipească la loc. Că așa a zis Banrna, că trebuie lipită și că Vizante era obosit.

Acarul Păun e beat

În paralel se instrumentează cazul mecanicului turmentat, din cauza beției și adormirii căruia s-a petrecut tragedia cu marfarul de la Fetești. Mecanicul a fost reținut pentru 24 de ore, probabil că va face pușcărie, i se vor imputa pagubele Dar altcineva?

Nu l-a văzut nimeni că e matol? De ce i s-a dat voie? Ne oprim aici, îl jupuim pe acest mecanic (sau acar) Păun și închidem cazul? Cătălin Drulă nu mai are nimic de zis? Poate că ar avea, dar mai bine să întrebe întâi la Partid. Alo, domnu` Barna? Aveți un minut liber?