De ce nu sunt ferestre în supermarketuri. Puțini știu motivul adevărat

Iancu Andreea, Alexandra Chiric 31.08.2021, 16:16
De ce nu sunt ferestre în supermarketuri. Puțini știu motivul adevărat

Cumpărăturile în supermarketuri sunt un lucru obișnuit pentru noi, acestea reprezentând locul în care reușim să găsim toate produsele necesare pentru necesitățile noastre zilnice, în același loc. Deși petrecem destul de mult timp în interiorul unor astfel de magazine, puțini au observat lipsa ferestrelor. Dincolo de necesitatea ca lumina soarelui să nu degradeze produsele expuse la raft, există și alte explicații pentru care nu sunt ferestre în aceste magazine.

Motivul pentru care nu sunt ferestre în supermarketuri

Indiferent de ce tipuri de supermarketuri frecventezi, poate că ai realizat că majoritatea nu au ferestre. Pe lângă faptul că lumina soarelui ar putea să strice alimentele și produsele aflate pe rafturi, există și un alt motiv pentru care acestea lipsesc. Iată de ce nu există ferestre, de fapt, în supermarketuri. Fie că vorbim de un supermarket sau un hipermarket, lumina naturală dispare imediat cum ai pășit în interiorul acestor magazine. Se pare că lipsa ferestrelor face parte dintre diferitele strategii de marketing la care apelează specialiștii pentru a capta atenția cumpărătorilor și a-i determina să achiziționeze cât mai mult.

Lipsa ferestrelor este o parte a componentei psihologice folosite de comercianți pentru a crea un mediu potrivit pentru clienți. Confortul este esențial pentru ca fiecare cumpărător să petreacă mai mult timp printre rafturi și să cheltuiască, de asemenea, mai mult. Pentru că nu există ferestre, timpul pare că s-a oprit în loc, iar clienții nu sunt distrași de fenomenele meteo sau de lăsarea nopții. Totodată, există și alte tehnici de marketing prin care sunt încurajați cumpărătorii să umple coșurile cu produse.

De ce nu sunt ferestre în supermarketuri
Ce strategii folosesc comercianții pentru a atrage clienții să cumpere

Strategii prin care clienții sunt stimulați să cumpere mai mult

O altă observație în privința tehnicilor prin care comercianții speră să atragă clienții să facă achiziții din abundență este gresia de pe jos. Aceasta face cărucioarele să scoată un zgomot puternic, astfel obligându-i pe clienți să încetinească și deci să petreacă mai mult timp printre rafturile cu produse. De asemenea, muzica este una liniștită, în surdină, care îi îndeamnă pe cumpărători să se relaxeze și să aleagă tot ceea ce au nevoie.

Pe de altă parte, lipsa ferestrelor poate fi considerată o tehnică de a economisi din suprafața supermarketului, care este destinată rafturilor cu produse. Recent însă, un studiu realizat în Colorado dezvălui o față diferită a situației. Ipoteza lansată de către cercetători arată că magazinele cu multe ferestre au angajați și clienți care se simt mult mai în siguranță, permițându-le acestora să identifice mai ușor produsele.

Urmăriți Impact.ro și pe