De câte ore de somn ai nevoie. Totul e în funcţie de vârstă, e foarte simplu

Iancu Andreea 02.05.2022, 11:17
De câte ore de somn ai nevoie. Totul e în funcţie de vârstă, e foarte simplu

Somnul reprezintă unul dintre momentele cele mai importante ale vieții noastre, în lipsa sa, organismul confruntându-se cu dificultăți și calitatea activităților scăzând semnificativ. Privarea de somn poate genera inclusiv probleme medicale, ce se adaugă stresului zilnic și altor afecțiuni. Este important să cunoaștem deci de câte ore de somn avem nevoie în funcție de vârstă pentru a ne putea adapta programul necesităților de odihnă.

Cât trebuie să dormi, de fapt. Numărul de ore de somn de care ai nevoie în funcție de vârstă

Este esențial să existe un echilibru în viețile noastre, iar activitățile zilnice trebuie să fie balansate cu perioade de somn. Insomnia, privarea de somn și odihna ineficientă pot să ne pună în fața unor probleme de sănătate serioase. Somnul este important pentru funcționarea optimă a organismului, însă fiecare reacționează diferit la lipsa de odihnă. Copiii sunt cei mai sensibili la efectele privării de somn, în timp ce vârstnicii se află la polul opus și se descurcă chiar și fără multe ore de odihnă.

Acest fapt se datorează resurselor și nevoilor zilnice ale fiecărui organism în parte, care diferă în funcție de vârstă. De aceea, este important să cunoști de câte ore de somn ai nevoie zilnic, în funcție de vârstă, astfel încât să te bucuri la maximum de capacitățile tale. Somnolența, iritabilitatea, schimbările de dispoziție, pierderea motivației și incapacitatea de a învăța lucruri noi, precum și creșterea apetitului alimentar și diminuarea libidoului sunt câteva dintre semnele care indică că nu te odihnești suficient.

De câte ore de somn ai nevoie în funcție de vârstă
Câte ore de somn sunt suficiente în funcție de vârstă

Numărul de ore de somn, în funcție de vârstă. Ce efecte are privarea de odihnă asupra organismului

Specialiștii recomandă ca un adult, cu vârsta cuprinsă între 18 și 64 de ani, să doarmă între 7 și 9 ore în fiecare zi. Pe de altă parte, persoanele vârstnice au nevoie de 7-8 ore de somn, în timp ce copiii sunt cei care necesită cele mai multe ore de odihnă. Un nou-născut trebuie să doarmă între 14 și 17 ore pe zi, sugarii, între 12 și 15 ore, în vreme ce copiii de 1-2 ani au nevoie de 11-14 ore de somn.

În cazul preșcolarilor, cu vârste între 3-5 ani, sunt necesare între 10 și 13 ore de somn, în timp ce școlarii, de la 6 la 13 ani, au nevoie de 9-11 ore de somn. Adolescenții cu vârste cuprinse între 14 și 17 ani vor trebui să doarmă zilnic 8-10 ore.

Este de reținut faptul că unele probleme medicale pot duce la incapacitatea organismului de a se odihni. Tulburările de somn pot apărea inclusiv din cauze hormonale sau din pricina unor afecțiuni precum apneea obstructivă în somn, bronhopneumonia obstructivă cronica. Lipsa odihnei poate genera depresia, stresul post-traumatic, anxietatea, tulburarea de personalitate borderline sau episoadele maniacale.

Urmăriți Impact.ro și pe