La ce oră trebuie să te culci, de fapt. Detaliul de care nimeni nu ţine cont

Stan Filon 02.03.2022, 10:43
La ce oră trebuie să te culci, de fapt. Detaliul de care nimeni nu ţine cont

Somnul este foarte important pentru oameni, însă mulți au probleme serioase. Suferă de insomnii, iar când într-un final adorm, se trezesc mai obosiți decât înainte. Specialiștii au ajuns la concluzia că ora la care ne culcăm este foarte importantă pentru calitatea somnului, așadar pentru odihnă. În timpul somnului, organismul nostru se reface, însă doar dacă are parte de un anume tip de somn.

La ce oră trebuie să te culci, de fapt

Cu toții am avut la un moment dat probleme cu somnul. Timpul trece, iar noi stăm în pat fără ca Moș Ene să vină pe la gene. Începem să devenim din ce în ce mai agitați, iar gândurile nu ne dau pace, așa că somnul parcă se îndepărtează de noi. Adormim într-un final câteva ore, însă cu siguranță vom avea parte de o zi grea, deoarece nu ne-am odihnit așa cum trebuie.

Ei bine, medicii spun că sunt mai multe cauze pentru care nu ne odihnim și pentru care apar insomniile. Grijile cotidiene sau poate chiar unele dureri nu ne lasă să dormim, însă specialiștii spun că un aspect foarte important este și ora la care ne culcăm.

La ce ora trebuie sa te culci, de fapt
La ce ora trebuie sa te culci, de fapt

Câte tipuri de somn sunt

Sunt două etape de somn. REM și non-REM. Acestea sunt, de fapt, cicluri de câte 90 de minute în care dormim. Atunci când adormim, corpul nostru intră în etapa de somn non-REM, urmată apoi de o perioada scurtă de somn REM, după care întregul ciclu de odihnă se repetă.

Care este diferența dintre cele două cicluri de somn? Ei bine, are legătură cu mișcarea ochilor. Poate știați sau nu, dar în timpul somnului, oamenii își mișcă foarte mult privirea. Ei bine, diferența dintre cele două cicluri de somn este următoarea: în timpul somnului REM, ochii noștri se mișcă…în direcții diferite! Ei bine, atunci apar, de regulă, și visele din timpul somnului, spune medicul britanic Karan Raj.

Chirurgul a explicat că somnul este împărțit în cicluri de 90 de minute, în care creierul unui individ trece de la somnul non-REM la somnul REM. El mai spune că prima parte a nopții este dominată de somnul non-REM, mai profund și mai odihnitor, dar ulterior avem parte de un somn REM, mai ușor.

De ce ne trezim obosiți, câteodată

„Deși ciclurile de somn de 90 de minute rămân constante pe tot parcursul nopții, raportul dintre somnul non-REM și somnul REM se modifică. Dacă vă culcați foarte târziu, la două sau trei dimineața, somnul REM va fi mai greu și veți avea parte de mai puțin din somnul non-REM, mai profund, din care trezirea se face mai greu, iar asta v-ar putea face să vă simțiți mai amețiți”, spune acesta

Conform cercetărilor, organismul repară și regenerează țesuturile, construiește oase și mușchi și consolideaza sistemul imunitar în timpul stadiilor profunde de somn non-REM. Așadar, dacă adormim târziu, avem parte de acest tip de somn mai puțin, iar somnul nu va fi atât de odihnitor pe cât ar trebui.

Recomandare Video Impact.ro
Urmăriți Impact.ro și pe
Stan Filon
Mi-am dorit întotdeauna ca articolele mele să schimbe lucrurile în bine, fie că am scris despre corupția din România  sau am prezentat poveștile de viață ale unor oameni obișnuiți. Îmi...