Dacă îți iei o mașină nouă, trebuie să știi asta: calitatea nu a fost niciodată mai proastă

Gabriel Peneș 23.09.2022, 16:33
Dacă îți iei o mașină nouă, trebuie să știi asta: calitatea nu a fost niciodată mai proastă

Dacă îți iei o mașină nouă, trebuie să știi că s-ar putea să te aștepte unele surprize neplăcute. Concluzia a tras-o un raport realizat în SUA, ce a analizat calitatea automobilelor produse în timpul anilor de pandemie. Analiza făcută a arătat că din 2020, odată cu debutul problemei medicale ce a devastat lumea, producătorii de autovehicule s-au confruntat cu probleme tot mai mari ce au dus la scăderea calității mașinilor.

Dacă îți iei o mașină nouă, trebuie să știi asta

O mașină nou nu înseamnă mereu garanția unui lucru bine făcut, de o calitate superioară unuia mai vechi. Cel puțin în domeniul auto. Conform unui studiu citat de de wptv.com, calitatea noilor mașini este în declin, în mare parte din cauza problemelor existente pe lanțul de aprovizionare cauzate de pandemie. Postul WPTV a stat de vorbă cu Andre Weliky, patronul unei spălătorii auto din Boca Raton, Florida.

Acesta a declarat că aude plângeri tot mai numeroase de la proprietarii de mașini noi, decât de la cei cu automobile vechi.

„Una dintre plângerile cel mai des întâlnite a fost că mașina nu a mai dat avertizările sonore, precum cele care sunt de ajutor în parcarea automobilului sau semnalizează distanța până la alte automobile. De asemenea, șoferii spun că ba nu au motorul pe care l-au dorit, ba că mașina nu are culoarea solicitată ori tipul de scaune pe care le-au comandat”, a declarat Weliky postului tv american.

Calitatea nu a fost niciodată mai proastă

Conform studiului citat de potul tv, „din cauza pandemiei, calitatea inițială a mașinilor a scăzut drastic”.

„Problemele cu aprovizionarea, prețurile tot mai mari ale automobilelor și dislocarea angajaților din anumite zone și fabrici au contribuit la un număr record de probleme de fabricație, nemaiîntâlnit în ultimii 36 de ani”, se scrie în analiza respectivă.

Chiar și în 2022, industria auto s-a confruntat cu creșterea cu 11 % a numărului de sesizări de neconformitate, mai precizează documentul respectiv.

„Uneori e vorba de piese lipsă sau de înlocuirea acestora cu altele, ce nu respectă specificațiile originale”, a declarat și Carl Gould, proprietarul unei afaceri auto. El a adăugat că problemele ar fi putut fi cauzate și de faptul că producătorii au obosit să tot caute să facă îmbunătățiri noilor lor modele.

Și Ron Katz, care deține un service auto în West Palm Beach, e de părere că au apărut mai multe probleme la mașinile recent fabricate, decât la cele mai vechi.

„Înainte(n.r. – de pandemie), vedeam proprietarii de automobile noi cum veneau să facă cel mult un schimb de ulei. Acum, lucrul ăsta îl fac mai degrabă cei care au mașini vechi de 5, 6, 7 sau 8 ani, pe când ceilalți se confruntă cu probleme mult mai mari, ba cu suspensiile, ba cu frânele, a adăugat Katz.

Studiul citat a analizat modelele realizate de General Motors, pentru mărcile pe care gigantul american le produce.

 

Urmăriți Impact.ro și pe
Gabriel Peneș
- Născut în 1966, absolvent de Istorie, lucrez în presă din 1996       -    Redactor, playtech.ro, 23.06.2021 -       -     Redactor, playsport.ro, 16.01. 2021 - 03.06....