Cum se păstrează slănina, cârnaţii şi caltaboşii la frigider. Cum trebuie să le ambalezi, de fapt

Beatrice Dumitru 09.12.2021, 15:57
Cum se păstrează slănina, cârnaţii şi caltaboşii la frigider. Cum trebuie să le ambalezi, de fapt

La masă de Crăciun nu lipesc niciodată preparatele tradiționale, printre care slănina, caltaboșul sau cârnații. Dar trebuie să ai grijă unde le păstreazi, mai ales dacă nu ai altă variantă decât frigiderul. Multe persoane fac această greșeală, dar acum poți afla cum să păstrezi corect aceste produse pentru sărbători.

Cum este bine să păstrezi la frigider slănina, cârnaţii şi caltaboşii

Preparatele semiafumate și afumate sunt afectate de umiditate, care modifică aspectul exterior și influențează negativ calitatea acestora. Măcelarii au un sfat pentru gospodine pentru ca produsele de porc afumate sau care au stat în saramură să fie păstrate cât mai bine în frigider.

Cum se păstrează slănina, cârnaţii şi caltaboşii la frigider. Cum trebuie să le ambalezi, de fapt
Cum se pastrează la frigider produsele tradiționale pentru Crăciun.

Multe dintre acestea folosesc staniolul sau folia alimentară de plastic pentru a împacheta slănina, cârnaţii și caltaboşii, atunci când la pun în frigider. Dar nu este bine, deoarece  aceste ambalaje nu permit aerului să pătrundă la produse și așa vor mucegăi rapid din cauza umidității. Pentru păstrarea acestor produse cea mai recomandată este hârtia de copt, cu suprafața cerată în interior.

Cum se păstrează produsele neafumate

Dacă produsele pentru masa de Crăciun nu sunt afumate se recomandă congelarea acestora. Alimentele se congelează pentru sănătatea noastră, dar și pentru a contribui la lupta împotriva risipei alimentare. Congelarea este foarte indicată, deoarece valorile nutriționale ale alimentelor nu se pierd și pot fi consumate în siguranță și având aceleași calități. Și nici nu își pierd gustul, culoarea sau mirosul.

Și legumele se păstrează foarte bine la congelator, iar proprietățile lor sunt mai mult decât dovedite. Pentru a fi sănătos este esențial și necesar să le consumi în cantități mari pe tot parcursul zilei. De altfel, Organizația Mondială a Sănătății recomandă un aport zilnic minim de 400 de grame, de fructe și legume „pentru a preveni bolile cronice precum cele de inimă, cancerul, diabetul sau obezitatea”.

Urmăriți Impact.ro și pe