Cum arată și cât costă primul SUV hibrid fabricat în România. Nu e Dacia Duster, dar nu i-ai duce dorul

Stefan Daniel 12.09.2019, 16:25
Cum arată și cât costă primul SUV hibrid fabricat în România. Nu e Dacia Duster, dar nu i-ai duce dorul

Investitorii străini devin tot mai interesați de România și vedem asta cel mai bine în industria auto. Deocamdată, este cea mai prosperă industrie de la noi, în ciuda faptului că avem o infrastructură jalnică. Dacia a ratat șansa de acum de a prezenta la Salonul Auto de la Frankfurt o mașină electrică sau măcar una hibrid, prin care să arate lumii că poate mai mult. N-a fost să fie, așa că i-a luat locul celălalt mare producător de la noi din țară – Ford. Producătorul prezintă anul acesta, în Germania, primul SUV hibrid fabricat în România, la Craiova.

Dacia Duster bate pasul pe loc. Ford aduce o noutate în gama și e produsă în România

Cum arată și cât costă primul SUV hibrid fabricat în România. Nu e Dacia Duster, dar nu i-ai duce dorul
Acesta este Ford Puma, modelul prezentat inițial

Ford este primul producător din România care lansează o motorizare hibridă. Nu că ar fi prea mulți producători auto la noi, dar tot merită menționat și chiar o atenție aparte. După ce a fost prezentat oficial Ford Puma, primul SUV pe care producătorul american îl face la Craiova, la Salonul Auto de la Frankfurt și-a făcut apariția o versiune nouă, adică una hibridă.

Este vorba despre Ford Puma Titanium X, un SUV bazat pe tehnologia EcoBoost Hybrid, dar de tip mild-hybrid. Asta înseamnă că are un consum optimizat și o performanță crescută. Este exact ceea ce-și dorește orice client, dar nu doar pe hârtie.

Cum arată și cât costă primul SUV hibrid fabricat în România. Nu e Dacia Duster, dar nu i-ai duce dorul
Iar modelul gri metalizat este Ford Puma Titanium X, modelul hibrid

Noul model hibrid are o baterie de 48 V și capacitatea de a recupera energia din timpul frânării pentru a o încărca în baterie și a o folosi ulterior. Cei care își cumpără o hibridă oricum circulă în 90% din cazuri cu ea doar pe benzină, așa că bănuiesc că te interesează ce consum are. Producătorul promite un consum de 5,45 l/100 km.

Spre deosebire de Dacia, Ford are ambiția de a deveni un jucător important pe piața electricelor

Cum arată și cât costă primul SUV hibrid fabricat în România. Nu e Dacia Duster, dar nu i-ai duce dorul

La fel ca toți ceilalți mari producători auto din lume, Ford plănuiește să aibă o gamă variată de mașini electrice și hibride în următorii ani. Puma Titanium X va fi disponibilă în România de la anul, dar periplul companiei nu se va opri aici.

„Pe măsură ce electrificarea devine curentul principal de dezvoltare al industriei auto, creștem substanțial numărul de opțiuni cu propulsie electrificată pentru clienții noștri, care vor putea să aleagă varianta care se potrivește cu nevoile lor”, spune Stuart Rowley, președinte Ford Europa.

Cum arată și cât costă primul SUV hibrid fabricat în România. Nu e Dacia Duster, dar nu i-ai duce dorul

Ford urmează să mai lanseze și alte modele electrice, inclusiv în Europa. În total, vrea să aibă în ofertă opt modele, iar până în 2022 se așteaptă să vândă cca. un milion de unități doar în Europa. Cam mult entuziasm, dar rămâne de văzut. Compania promite că va face parteneriat cu diverși furnizori de electricitate din Europa, ca să instaleze și stații de alimentare la domiciliu, acele wall-boxes.

În ceea ce privește prețul modelului hibrid, nu este nimic confirmat. În schimb, Ford Puma, versiunea standard, are un preț de pronire în Germania de 23.150 de euro. Modelul hibrid va fi semnificativ mai mare, probabil cel puțin 28.000 de euro.

Urmăriți Impact.ro și pe