Criză de hârtie igienică. Teama pentru o nouă carantină totală a speriat cumpărătorii

Iancu Andreea 24.10.2020, 11:04
Criză de hârtie igienică. Teama pentru o nouă carantină totală a speriat cumpărătorii

Restricțiile pentru combaterea pandemiei de coronavirus au determinat mulți oameni să ia cu asalt magazinele pentru a-și face stocuri. Astfel, mai multe produse s-au epuizat rapid, dispărând de pe rafturile din supermarket. Totuși, cea mai mare teamă a cumpărătorilor pare să fie lipsa hârtie igienice în perioada carantinei. Mai mulți cetățeni ai unui stat din Europa și-au schimbat comportamentul de cumpărare și au dus la creșterea vânzărilor de hârtie igienică.

Nemții se tem de carantină și aleg să cumpere mai multă hârtie igienică

Vestea că ar putea să intre din nou în carantină i-a speriat pe germani. Acest lucru a devenit extrem de evident după o analiză a vânzărilor de hârtie igienică. Conform Oficiului Federal de Statistică, în perioada 12 și 17 octombrie s-a vândut cu 90% mai multă hârtie igienică decât în perioada august 2019 – ianuarie 2020, potrivit digi24.ro.

Totodată, și consumul de dezinfectanți a crescut în această perioadă, oferind o dovadă în plus că nemții consumă acest produs mai des. Mai mult de trei sferturi din vânzările de dezinfectanți au crescut în perioada menționată anterior. De asemenea, săpunul e trecut și el pe lista de cumpărături a cetățenilor din Germania, vânzările crescând cu aproximativ două treimi. Totuși, cererea nu este deocamdată la nivelul celei înregistrate în primăvară, la izbucnirea pandemiei.

Pe atunci, în cea de-a doua săptămână a lunii martie, vânzările creșteau cu 135% față de aceeași perioadă a anului 2019. Pentru a se asigura totuși că nu rămân fără stocuri, marile lanțuri comerciale au suplimentat preventiv cantitățile de pe rafturi și din depozite.

Instalarea carantinei a dus la creșterea vânzărilor la anumite produse din magazine foto - Pexels
Instalarea carantinei a dus la creșterea vânzărilor la anumite produse din magazine
foto – Pexels

Românii și goana după drojdie

Și situația din România a fost asemănătoare, doar că cetățenii s-au orientat către un alt produs. Drojdia a devenit un lux pentru românii aflați în autoizolare în perioada carantinei din primăvară. Pentru că cei mai mulți au ales să își ocupe timpul gătind în bucătărie, vânzările de drojdie s-au triplat în acel interval.

Pentru că a fost de negăsit în magazine, cei mai inspirați s-au gândit să caute pe internet în magazinele online. Astfel, conform Google Trends, căutările pentru termenul drojdie au explodat. De asemenea, pe mai multe canale de Youtube au apărut diferite tutoriale pentru a prepara maia din bere acasă. Astfel, cei mai mulți au început să caute alternative pentru a înlocui drojdia care lipsea din magazine.

Nici bancurile nu au lipsit pe acest subiect, iar un grup de artiști a compus chiar și o melodie despre drojdie și făină.

Urmăriți Impact.ro și pe
Iancu Andreea
Redactor online din 2013 și absolventă a UNIBUC, Facultatea de Litere, Specializarea Studii Europene. De asemenea, absolventă a cursurilor de Master din cadrul SNSPA, Facultatea de Comunicare și...