Companiile care vor oferi ajutor în bani angajaţilor din telemuncă. Suma maximă va fi de 400 de lei

Ana Chivu 21.01.2021, 16:23

Câteva din companiile din România vor oferi o mână de ajutor angajaților din telemuncă. Detalii despre noile modificări. Ce anunță Liderul serviciilor fiscale și juridice PwC România despre această inițiativă?

Ajutor pentru angajații din telemuncă din partea companiilor

Majoritatea companiilor urmează să ofere angajaților beneficii de până la 400 de lei pentru cheltuielile care privesc telemunca. Acest lucru se petrece după ce statul a dat liber la astfel de facilități.

Modificările în pivința Codului fiscal vin în ajutorarea companiilor, cred majoritatea respondenților din cadrul unui sondaj PwC România. Facilitatea care va fi aplicată de cele mai multe companii vizează beneficii pentru angajații care lucrează de acasă, acesta fiind sume pentru angajați pentru susținerea cheltuielilor pe care le au cu locul din care desfășoară activitatea – cheltuieli cu utilități sau pentru achiziția de echipamente de birou.

  • Limta plafonului lunar: 400 de lei.

Detalii: ce spune Liderul serviciilor fiscale și juridice PwC România?

“Pe lângă o serie de clarificări şi îmbunătăţiri ale legislaţiei fiscale, multe dintre modificările publicate la finalul anului trecut fac parte dintr-un pachet mai amplu de măsuri care au fost propuse de mediul de afaceri în scopul modernizării legislaţiei fiscale. Adoptarea lor a dat încredere contribuabililor că procesul legislativ se poate desfăşura cu dezbatere publică şi transparenţă, nu doar cu decizii luate rapid, fără consultare, aşa cum s-a întâmplat adesea în ultimii ani”, a detaliat Daniel Anghel, Partener, Liderul serviciilor fiscale şi juridice PwC România.

Mai exact, 8% dintre participanții la studiu au spus că schimbările nu le sunt utile, în timp ce 38% le analizează pentru a vedea cum vor fi aplicate. 67% din respondenți care aplică telemuncă spun că pot beneficia de facilități fiscale pentru cei care prestează munca de acasă, 17% de consolidarea fiscală, iar 8% de măsura în privința ajustării TVA-ului pentru creanțele neîncasate de la beneficiari persoane fizice.

Alte păreri

„Companiile consideră că raportarea privind cerinţele DAC6 este principala provocare a acestui an pentru că se confruntă cu o obligaţie nouă şi complexă. Societăţile din România ar trebui să demareze rapid, dacă nu au început deja, procesul de analiză a tranzacţiilor transfrontaliere iniţiate începând cu 25 iunie 2018, pentru a identifica eventuale aranjamente raportabile având în vedere că termenele se apropie cu paşi repezi”
Andreea Mitiriţă, Partener PwC România.

”Observăm că şi în 2021, contribuabilii rămân la fel de preocupaţi de problematica serviciilor intra-grup şi de inspecţiile fiscale, două teme aflate în legătură directă şi care sunt recurente în relaţia cu inspectorii fiscali. Atât pregătirea documentaţiei pentru aceste servicii, cât şi a inspecţiilor fiscale sunt complicate şi necesită multă atenţie, efort şi resurse din partea societăţilor. După o perioadă mai calmă din cauza restricţiilor, activitatea de control fiscal devine tot mai intensă pe măsură ce economia se redeschide”
Ruxandra Târlescu, Partener PwC România Modific

Urmăriți Impact.ro și pe