Comoara din adâncul pământului, păstrată de pe vremea dinozaurilor, descoperită de cercetători. E o „fereastră către trecut”

Badea Violeta 21.06.2022, 13:39

O echipă de cercetători au făcut, de curând, o descoperire uluitoare! Această comoară din adâncul pământului, păstrată încă de pe vremea dinozaurilor, este considerată o adevărată „fereastră spre trecut” ce oferă posibilitatea de a studia evoluţia plantelor. Iată ce au aflat oamenii de știință!

Descoperire uluitoare făcută de o echipă de cercetători

O echipă de cercetători au descoperit în sudul Braziliei o pădure fosilizată cu o vechime estimată la 290 de milioane de ani, considerată o „fereastră spre trecut”” pentru studiul evoluției plantelor.

Descoperirea celor 164 de arbori licofiti (fără fructe, flori sau semințe) dintr-un soi deja dispărut este „cea mai importantă din emisfera sudică”, datorită cantității și calității conservării, a explicat Thammy Mottin, geolog și doctor la Universitatea Federală din Paraná, care a condus cercetarea împreună cu colaboratori de la Universitatea Federală din Rio Grande do Sul și de la Universitatea din California.

„Cu o vechime estimată la 290 de milioane de ani, aceste plante reprezintă forme foarte primitive în istoria Pământului”, a declarat Mottin, care studiază perioada postglaciară, când clima a devenit mai caldă și mai favorabilă apariției unor păduri dense ca aceasta, potrivit AFP.

O padure fosilizata din urma cu 290 de milioane de ani a fost descoperita in Brazilia 1

Această pădure fosilizată arată cum s-au răspândit primele plante

Descoperirea din municipiul Ortigueira, în statul Paraná, oferă „acces la modul în care primele plante au colonizat mediul, cum erau distribuite în spațiu (…) și interacțiunea cu mediul înconjurător”, printre altele, a mai precizat geologul.

În emisfera sudică au mai existat doar alte două descoperiri similare, dar de dimensiuni mai mici, în statul brazilian Rio Grande do Sul (sud) și în Patagonia argentiniană.

Oamenii de știință au dat peste pădurea folosilizată din Paraná la sfârșitul anului 2018, întâmplător, în timpul unor cercetări geologice realizate pentru traseul unei căi de acces către o fabrică.

Mai târziu, aceștia au început să o studieze mai în amănunt, iar rezultatele la care au ajuns au fost publicate, în luna februarie, în revista științifică Palaeography, Palaeoclimatology, Palaeoecology a grupului olandez Elsevier.

Mottin a mai explicat că conservarea excepțională a fost posibilă datorită faptului că arborii „au fost îngropați în timp ce erau în viață și apoi au fost acoperiți treptat de sedimente”. Pădurea a fost apoi lăsată aproape așa cum este, după ce a fost acoperită de un râu inundat care a înghețat.

Badea Violeta