Timp de aproximativ un an și jumătate, Coca-Cola a experimentat băuturi în ediție limitată cu gusturi misterioase – majoritatea cu concepte vagi, futuriste și arome nedezvăluite. Cea mai recentă, Coca-Cola Y3000 se presupune că are gustul viitorului. În mod corespunzător, gigantul băuturilor răcoritoare a folosit inteligența artificială pentru a ajuta la determinarea aromei și a ambalajului.
Compania dorește să își mențină clienții – în special pe cei mai tineri – entuziasmați de Coca-Cola, produsul său emblematic vechi de mai bine de un secol. În ultimii ani, consumatorii preocupați de sănătate s-au îndepărtat de băuturile zaharoase, ceea ce face mai dificilă comercializarea mărcilor tradiționale de către vânzătorii de băuturi răcoritoare. Coca-Cola și-a folosit platforma Creations, responsabilă pentru arome în ediție limitată, cum ar fi Y3000, pentru a încerca să facă marca să rezoneze cu consumatorii mai tineri.
La fel ca toate băuturile Creations, Coca-Cola Y3000 este concepută pentru a avea un gust asemănător cu cel al Coca-Cola, cu un pic de altceva. Pentru a găsi acea notă suplimentară de aromă și pentru a crea ambalajul, Coca-Cola a apelat la inteligența artificială, scrie CNN.
Compania s-a bazat pe vechile intuiții umane obișnuite, aflând ce arome asociază oamenii cu viitorul. Apoi a folosit inteligența artificială pentru a ajuta la găsirea de asocieri și profile de arome, a declarat un purtător de cuvânt. Pentru ambalajul produsului – care pare să facă aluzie la o estetică Y2K cu bule ciudate, culori roz și albastre și un logo pixelat – Coca-Cola a folosit imagini generate de AI pentru a crea un tablou de inspirație. Cutia de aluminiu dă chiar și credit acolo unde este cazul, menționând în mod proeminent că este „Co-Creată cu AI”.
Y3000, care vine în varietăți fără zahăr și cu mult zahăr în Statele Unite și Canada, va fi vândută pentru o perioadă limitată de timp începând de marți și va costa la fel de mult ca și Coca-Cola obișnuită.
Lansarea include, de asemenea, o colecție capsulă în ediție limitată, dezvoltată împreună cu brandul de îmbrăcăminte de stradă de lux Ambush, disponibilă pe site-ul brandului în această toamnă. De asemenea, Coca-Cola a încheiat în trecut un parteneriat cu brandul de modă Highsnobiety pentru o colecție.
Coca-Cola a lansat o serie de arome în ediție limitată prin intermediul Creations, cea mai recentă fiind Coca-Cola Ultimate, care se adresează jucătorilor și a fost realizată în parteneriat cu Riot Games, editorul jocului online multi-player battle arena League of Legends.
Înainte de Ultimate a venit Starlight, inspirat de spațiu; Dreamworld, despre care compania a spus că are gust de vis; și Byte, care se presupune că are o aromă de pixel. Coca-Cola a încheiat, de asemenea, parteneriate cu muzicienii Rosalía și Marshmello pentru arome în ediție limitată.
Cu excepția băuturii Marshmello (aromată nu cu bezele, ci cu căpșuni și pepene galben), Coca-Cola a rămas tăcută în ceea ce privește gustul acestor produse.
„Nu vom răspunde niciodată la această întrebare într-un mod direct. Dar profilul de aromă este întotdeauna, spunem noi, 85-90% Coca-Cola. Și apoi acea picătură de 10-15% de ceva neașteptat” a declarat Oana Vlad, director senior de strategie globală la Coca-Cola.