Coca-Cola are de acum o nouă aromă misterioasă, creată de AI. Nu este disponibilă în România

Mihnea Tălău 12.09.2023, 16:00
Coca-Cola are de acum o nouă aromă misterioasă, creată de AI. Nu este disponibilă în România

Timp de aproximativ un an și jumătate, Coca-Cola a experimentat băuturi în ediție limitată cu gusturi misterioase – majoritatea cu concepte vagi, futuriste și arome nedezvăluite. Cea mai recentă, Coca-Cola Y3000 se presupune că are gustul viitorului. În mod corespunzător, gigantul băuturilor răcoritoare a folosit inteligența artificială pentru a ajuta la determinarea aromei și a ambalajului.

„Co-Creată cu AI”

Compania dorește să își mențină clienții – în special pe cei mai tineri – entuziasmați de Coca-Cola, produsul său emblematic vechi de mai bine de un secol. În ultimii ani, consumatorii preocupați de sănătate s-au îndepărtat de băuturile zaharoase, ceea ce face mai dificilă comercializarea mărcilor tradiționale de către vânzătorii de băuturi răcoritoare. Coca-Cola și-a folosit platforma Creations, responsabilă pentru arome în ediție limitată, cum ar fi Y3000, pentru a încerca să facă marca să rezoneze cu consumatorii mai tineri.

La fel ca toate băuturile Creations, Coca-Cola Y3000 este concepută pentru a avea un gust asemănător cu cel al Coca-Cola, cu un pic de altceva. Pentru a găsi acea notă suplimentară de aromă și pentru a crea ambalajul, Coca-Cola a apelat la inteligența artificială, scrie CNN.

Compania s-a bazat pe vechile intuiții umane obișnuite, aflând ce arome asociază oamenii cu viitorul. Apoi a folosit inteligența artificială pentru a ajuta la găsirea de asocieri și profile de arome, a declarat un purtător de cuvânt. Pentru ambalajul produsului – care pare să facă aluzie la o estetică Y2K cu bule ciudate, culori roz și albastre și un logo pixelat – Coca-Cola a folosit imagini generate de AI pentru a crea un tablou de inspirație. Cutia de aluminiu dă chiar și credit acolo unde este cazul, menționând în mod proeminent că este „Co-Creată cu AI”.

Noua băutură se va găsi doar în SUA și Canada

Y3000, care vine în varietăți fără zahăr și cu mult zahăr în Statele Unite și Canada, va fi vândută pentru o perioadă limitată de timp începând de marți și va costa la fel de mult ca și Coca-Cola obișnuită.

Lansarea include, de asemenea, o colecție capsulă în ediție limitată, dezvoltată împreună cu brandul de îmbrăcăminte de stradă de lux Ambush, disponibilă pe site-ul brandului în această toamnă. De asemenea, Coca-Cola a încheiat în trecut un parteneriat cu brandul de modă Highsnobiety pentru o colecție.

Coca-Cola a lansat o serie de arome în ediție limitată

Coca-Cola a lansat o serie de arome în ediție limitată prin intermediul Creations, cea mai recentă fiind Coca-Cola Ultimate, care se adresează jucătorilor și a fost realizată în parteneriat cu Riot Games, editorul jocului online multi-player battle arena League of Legends.

Înainte de Ultimate a venit Starlight, inspirat de spațiu; Dreamworld, despre care compania a spus că are gust de vis; și Byte, care se presupune că are o aromă de pixel. Coca-Cola a încheiat, de asemenea, parteneriate cu muzicienii Rosalía și Marshmello pentru arome în ediție limitată.

Cu excepția băuturii Marshmello (aromată nu cu bezele, ci cu căpșuni și pepene galben), Coca-Cola a rămas tăcută în ceea ce privește gustul acestor produse.

„Nu vom răspunde niciodată la această întrebare într-un mod direct. Dar profilul de aromă este întotdeauna, spunem noi, 85-90% Coca-Cola. Și apoi acea picătură de 10-15% de ceva neașteptat” a declarat Oana Vlad, director senior de strategie globală la Coca-Cola.

Urmăriți Impact.ro și pe
Mihnea Tălău
Mihnea Tălău. Redactor la impact.ro. Dedicat presei încă din 1998. Am o diplomă în Drept, un „mic” masterat și o scoală de jurnalism. Am avut norocul și onoarea de a face parte, în...