Clujul va avea un sens giratoriu în valoare de 2 milioane de euro: „E plătit de cumpărătorii apartamentelor”

Elena Avramescu 18.05.2021, 14:16
Clujul va avea un sens giratoriu în valoare de 2 milioane de euro: „E plătit de cumpărătorii apartamentelor”

Clujul va avea cel mai scump sens giratoriu din România. Pe strada Frunzişului, considerată una dintre cele mai circulate artere din Cluj-Napoca, se va face un sens giratoriu ce costă nu mai puțin de două milioane de euro. Ceea ce a surprins și mai mult a fost faptul că acești bani îi vor plăti cumpărătorii apartamentelor ce vor fi realizate în zonă.

Clujul va avea cel mai scump sens giratoriu din România

În decursul zilelor trecute, primarul Emil Boc a spus că motivul pentru care imobiliarele la Cluj-Napoca sunt atât de scumpe este „calitatea vieţii”, situaţia fiind similară în oraşele cu o calitate de vieţii foarte bună: „Aşa este peste tot în oraşele cu o calitate mare a vieţii. Dacă vom da drumul la toate construcţiile care să nu respecte cadrele legale, va scădea preţul imobilelor, dar va scădea şi calitatea vieţii”.

La scurt timp după, vicepreşedintele USR Cluj, George Trif, a vorbit despre acest sens giratoriu extrem de scump și modul în care cumpărătorii apartamentelor din zonă îl vor achita.

Clujul va avea cel mai scump sens giratoriu din Romania
Sens giratoriu Cluj

Ca să înţelegem de ce sunt imobiliarele atât de scumpe în Cluj-Napoca e suficient să ne uităm la cum se face cel mai nou sens giratoriu de pe domeniul public, pe str. Frunzişului: 212 piloni foraţi, (confirmat de dezvoltator), 100.000 de tone excavate, Pasaj pietonal subteran, 2 milioane de euro cost estimat. E considerat cel mai scump sens giratoriu din Cluj! Deşi e o lucrare de infrastructură pe domeniul public, costul şi realizarea lui e suportată integral de investorul privat, care realizează blocurile din zonă. Mai bine spus, sensul giratoriu e plătit de cumpărătorii celor 228 de apartamente din blocurile ce nu vor fi recepţionate fără realizarea lui.

Sper că nu îşi imaginează cineva că investitorii privaţi fac treaba administraţiei şi construiesc infrastructură rutieră pe domeniul public gratuit, fără să îşi recupereze banii de undeva. E normal să îşi recupereze banii investiţi! Exemplele pot continua, dar e important să înţelegem că preţul pe metru pătrat nu e influenţat doar de „calitatea vieţii” aşa cum se declară prin presă, ci, în principiu, de cerere şi ofertă, şi implicit modul în care e controlată oferta pentru a satisface cererea, a spus vicepreşedintele USR Cluj, George Trif, pe pagina sa de Facebook.

În plus, acest sens giratoriu va beneficia și de un un pasaj pietonal subteran, însă asta presupune lărgirea carosabilului în zonă de la două la patru benzi. Întregul proiect a fost asumat prin planul urbanistic zonal de compania Studium Green SRL, cu scopul de a asigura astfel accesul la două ansambluri imobiliare – Wings şi Seasons. În plus, va fi şi punctul de conexiune cu viitoarea centură metropolitană.

Urmăriți Impact.ro și pe
Elena Avramescu
Este redactor Impact.ro. Absolventă a Colegiului Naţional ”Mihai Eminescu” din Buzău, precum şi a Facultăţii de Jurnalism din cadrul Universității Hyperion din Bucureşti, Elena Avramescu...