Clienții unei bănci importante ar putea rămâne fără bani în cont. Sunt vizați de o nouă tentativă de fraudă. La ce trebuie să fie atenți

Badea Violeta 22.09.2022, 22:46
Clienții unei bănci importante ar putea rămâne fără bani în cont. Sunt vizați de o nouă tentativă de fraudă. La ce trebuie să fie atenți

Una dintre cele mai mari bănci a transmis joi, 22 septembrie, un avertisment clienților săi în privința unei noi tentative de fraudă. În doar câteva secunde, aceștia pot rămâne fără bani pe card. Iată la ce ar trebui să fie atenți românii.  Mii de persoane au fost înşelate de infractori!

Avertisment pentru toți clienții unei bănci importante

ING, una dintre cele mai apreciate instituții bancare din țară, transmite o informație importantă clienților săi în privința unei noi tentative de fraudă. Este vorba despre metoda „phishing”.

Prin intermediul unor mail-uri false sau mesaje pe rețelele sociale, infractorii solicită date personale în încercarea de a ajunge la banii din conturi.

„Există oameni care îți aruncă o momeală cu scopul de a-ți fura datele și în cele din urmă, banii, iar acest lucru se întâmplă prin diferite mijloace: de la e-mail, SMS, contactare directă în Social Media, până la apeluri telefonice în numele ING sau al unei instituții”, au transmis reprezentanții ING.

Citește și Noi tentative de fraudă online. De această dată este folosită, în fals, identitatea Jandarmeriei!

Avertisment pentru clientii ING
Avertisment de ultima ora pentru clientii ING

Cum procedează infractorii

Oficialii ING precizează că, de cele mai multe ori, infractorii se folosesc de contexte reale. De exemplu, dacă ai publicat anunțuri de vânzare-cumpărare pe site-uri dedicate, persoanele rău-intenţionate te contactează și îți cer datele cardului ca să finalizați tranzacția.

„Te rugăm să ai grijă și să nu îi oferi datele cardului și nici să nu îți introduci datele cardului pe site-uri pe care astfel de persoane ți le trimit, existând riscul ca acele site-uri să fie clone false care extrag datele cardului.

Totodată, poți fi sunat de către o persoană care pretinde că este angajat ING, ca să oferi datele cardului pentru transferuri într-un seif al băncii sau ca să îți deblocheze contul sau cardul bancar”, mai spun reprezentanții băncii.

De asemenea, oficialii ING le transmit clienților să nu ofere datele cardului nimănui. În cazul în care au picat în plasa infractorilor, aceștia sunt sfătuiți să-și blocheze cardul în Home Bank și să ia legătura imediat cu banca, mai precizează ING.

Citește și Avertisment pentru românii care urmăresc reducerile online. Cum pot fi păcăliți. E o nouă metodă de fraudă online!

Recomandare Video Impact.ro
Urmăriți Impact.ro și pe
Badea Violeta
  Este redactor Impact.ro, acest site reușind să îi redea satisfacția reală a unei pasiuni și a unui loc de muncă în acealași timp. Violeta a terminat Facultatea de Jurnalism și...