Cel mai lung tunel din România. Când a fost construit, legenda spune că e bântuit și acum

Andra Daoud 14.01.2022, 08:09
Cel mai lung tunel din România. Când a fost construit, legenda spune că e bântuit și acum

România ascunde multe locuri fascinante, atât naturale, cât și create de om. Din a doua categorie fac parte și tunelurile, săpate de oameni cu zeci, poate chiar sute de ani în urmă. Pe unele le cunosc cei care străbat țara în lung și-n lat, pentru că încă mai sunt folosite, altele sunt adevărate mistere care au rămas uitate în diferite colțuri ale țării.

Cel mai lung tunel din România

În județul Brașov se află cel mai lung tunel din România. Are o lungime de 4,4 kilometri, iar construcția lui a fost finalizată în anul 1928. A fost construit pentru calea ferată dublă, electrificată, care leagă localitățile Teliu și Întorsura Buzăului. Tunelul a fost contruit de către o companie germană, iar proiectul a durat cinci ani. Inginerul care a condus lucrările s-a numit Ion Cotința și a murit chiar la inaugurarea tunelului, care este unul dintre tunelurile secrete din România.

El s-a electrocutat în momentul în care a urcat pe o scenă improvizată care se afla în fața construcției. În timp ce încerca să pună în funcțiune instalația electrică a trenului, a suferit un accident de muncă și s-a curentat. Familia i-a construit un cavou care seamănă cu intrarea în tunel, iar legendele spun că spiritul acestuia încă bântuie construcția.

Un alt tunel cunoscut este cel de pe Transfăgărășan. Dat în folosință în anul 1972, era cel mai lung tunel rutier din România și măsura aproape un kilometru. Tunelul Capra – Bâlea Lac a fost contruit cu ajutorul a 120 de muncitori și s-au folosit 20 de tone de dinamită pentru a săpa în stâncă. Tunelul se află pe creasta Făgărașului, între vârfurile Paltinul și Iezerul Caprei.

Cel mai lung tunel din România. Când a fost construit, legenda spune că e bântuit și acum
Tunelul Capra – Bâlea Lac

Tunelul construit cu peste un secol în urmă

Unul dintre cele mai vechi tuneluri din România a fost construit în urmă cu 120 de ani și se află în apropiere de Hunedoara. Era folosit pentru a lega Hunedoara de furnalul de la Govâdjia și de minele de fier din zona Gherlaiului. Are aproximativ 800 de metri lungime, se află la doar câțiva kilometri de Castelul Corvinilor și s-a conservat foarte bine, fiind păstrat în întregime pe traseul mocăniței.

La începutul secolului trecut era construit un tunel feroviar de 3,3 kilometri, la Berești. Construcția lui a durat din 1906 până în 1911 și trece pe sub dealul Tălășmani, făcând legătura între județele Galați și Vaslui, unind Valea Siretului de Valea Prutului. Construcția a fost una extrem de anevoioasă, din cauza solului nisipos. La vremea aceea, tunelul a fost săpat cu lopata și târnăcopul, iar pământul era cărat cu căruța. În prezent tunelul este într-o stare de degradare accentuată.

Urmăriți Impact.ro și pe