Autoritățile din România se chinuie de mai bine de 10 ani să facă un drum cu o lungime de doar trei kilometri! Când auzi de o astfel de ”performanță”, te gândeti că drumul respectiv se află undeva în creierii munților, sau că trebuie săpat adânc în munte, însă nu este cazul, deoarece acesta se află chiar lângă București!
Compania de drumuri se chinuie încă din anul 2011 să facă un drum de doar 3 kilometri. Este adevărat că acesta are…două benzi pe sens, dar nici așa nu se explică de ce a bătut atât pasul pe loc. Adevărul este că proiectul a fost tergiversat și s-a tras mult de timp.
Vorbim despre centura Mihăilești, de pe DN6, lângă București. De-abia anul acesta proiectul a fost readus în atenție și un constructor a intrat în șantier, iar acum mai are doar câteva operațiuni de făcut pentru a-l putea da în folosință. În prezent se montează marcaje, parapete și panouri, iar deschiderea traficului ar trebui să vină în următoarele săptămâni.
Pe șantierul Centurii Mihăilești de pe DN6 lângă București se lucrează în prezent la montarea ultimelor elemente și la trasarea marcajelor, informează secretarul de stat în Transporturi, Ionel Scrioșteanu. ”Se montează panourile fonoabsorbante în zonele locuite. Se amplasează parapetul median și se montează sistemul antiorbire. În perioada următoare vor fi realizate marcajele rutiere și semnalizarea verticală. Așa cum am discutat cu antreprenorul la întâlnirile anterioare, și această lucrare va fi finalizată înainte de termen, cu aproape 3 luni mai devreme”, a informat secretarul de stat în Transporturi, Ionel Scrioșteanu, care a publicat și niște fotografii de la fața locului.
Compania care s-a ocupat ca proiectul să vadă lumina zilei este Viarom Construct, asta după ce contractul a fost semnat cu alte două companii, apoi reziliat. Valoarea contractului este de 37 de milioane de lei și are ca termen de execuție 12 luni, de la ordinul de începere a lucrărilor, venit în februarie 2021.
Dacă este să ne luăm după declarațiile fostului ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, acest proiect ar urma să fie dat în folosință anul acesta, așadar cu câteva luni în avans, iar starea lucrărilor ne dau speranța că șoferii vor putea folosi cei 3,2 km anul acesta.
Acest proiect a fost dearat în anul 2011, când câștigătorii licitației au fost desemnat spaniolii de la Contrat Ingineria Y Obras, însă șantierul nu a demarat deloc, așa că contractul a fost reziliat. A doua încercare a venit în 2016, când contractul a ajuns tot la o companie spaniolă, care în doi ani de zile a reulit să facă doar un sfert din lucrare. Au urmat procese peste procese, care au dus într-un final la o altă reziliere a contractului.
”Proiectul s-a înțepenit în birocrație (relocări de utilități, exproprieri, canale evacuare ape pluviale) și mobilizarea slaba a constructorului, care au generat dispute surde între CNAIR și antreprenor (lucrări necertificate și neplătite, pasarea responsabilității, acuzații reciproce)”, susținea Asociatia Pro Infrastructura la un moment dat.