Ceai verde – ce beneficii are, dar și ce trebuie să știi înainte de a-l consuma

Emanuela Pană / 27.12.2020, 11:43

După apă, ceaiul verde este a doua cea mai consumată băutură din lume, fiind considerat de specialiști drept o sursă naturală de hidratare, cu rol în prevenirea unor afecțiuni cronice. Originar din China și India, ceaiul verde este consumat de secole pentru proprietățile sale terapeutice. În România, unde oamenii preferă cafeaua și laptele, această băutură este mai puțin populară. Te invităm să descopri cât de benefic este ceaiul verde pentru organism.

Ceaiul verde și beneficiile sale pentru organism

Primele informații istorice privind consumul de ceai datează încă din secolul II î.Hr., în sudul Chinei. Potrivit legendelor din această țară, însă, ceaiul ar fi fost folosit în Asia de Sud-Est încă din mileniul II î.Hr. Pare-se că, la început, frunzele de ceai erau mestecate crude, ceea ce se întâmpla și în cazul boabelor de cafea. În România, în clasamentul băuturilor consumate zilnic de către noi, conduce apa îmbuteliată (66,2%), urmată îndeaproape de cafea (64%). Pe poziția a treia se află laptele (53,4%), ceaiul fiind a patra opțiune (44,5%), după cum relevă un studiu recent.

Revenind la subiectul materialului de față, și anume ceaiul verde, menționăm că acesta este unul dintre cele mai iubite tipuri de ceai, grație gustului său plăcut și a efectelor benefice asupra sănătății și siluetei. Bodat în antioxidanți, ceaiul verde este ideal pentru curele de detoxifiere. Această băutură se obține prin tratarea plantei verzi (Camelia Sinensis) cu abur fierbinte sau prin prăjire, până la 200 de grade Celsius.

În prezent, țările în care se cultivă cu preponderență ceaiul verde sunt China și India, dar și alte țări din Asia de Est. Denumirea provine de la faptul că frunzele își păstrează nuanța de verde atunci când sunt preparate termic, motivul fiind că acestea nu oxidează.

Se spune că epoca de aur a ceaiului verde a început în timpul Dinastiei Ming, secolele XIII – XVII, când împăratul Zhu Yanzhang a eradicat controlul guvernului asupra culturilor de ceai. Pe cale de consecință, producția de ceai a înflorit, apărând noi metode de preparare a ceaiului verde.

Ceaiul verde nu conține colesterol, grăsimi saturate, trans sau mononesaturate și nici zaharuri, având foarte puține calorii – doar două la 100 de mililitri. Acest tip de ceai conține numeroase substanțe benefice pentru organism, cum ar fi antioxidanții (polifenoli, catehine), dar și cafeină și flavanoli.

Citește și: Ceaiul minune care te ajută să trăiești mai mult. S-a aflat secretul bătrânelor de la țară

Care sunt beneficiile ceaiului verde pentru organism
Care sunt beneficiile ceaiului verde pentru organism

Valorile nutritionale ale ceaiului verde per 100 g sunt:

  • Proteine – 24.5 g;
  • Fibre – 8.7 g;
  • Calorii – 293 g;
  • Grăsimi – 2.8 g;
  • Calciu – 327 mg;
  • Fier – 24.3 mg;
  • Sodiu – 50 mg;
  • Fosfor – 313 mg;
  • Magneziu – 1 mg;
  • Mangan – 0.18 mg;
  • Potasiu – 8 mg.

De ce trebuie să îl consumi în fiecare zi

În continuare îți vom prezenta câteva motive pentru care ar trebui să renunți la băuturile carbogazoase și sucurile îndulcite și să le înlocuiești cu ceai verde. Această băutură poate completa cu succes apa plată, deoarece are un conținut caloric foarte mic și vine cu numeroase beneficii la pachet.

Ce trebuie să știi despre consumul de ceai verde
Ce trebuie să știi despre consumul de ceai verde

1. Ceaiul verde „curăță“ organismul și ajută sistemul imunitar – ceaiul verde îți ajută organismul în lupta cu radicalii liberi, care scad eficiența sistemului imuntar și au un efect toxic. Datorită faptului că este bogat în antioxidanți, ceaiul verde elimină toate substanțele nocive care pătrund în organism și împiedică efectul acestora asupra țesuturilor.

2. Ceaiul verde este benefic pentru memorie și sporește atenția – nu este un secret că rolul cofeinei este acela de a te menține treaz, însă tu știi cum funcționează? Cofeina blochează în creier o substanță inhibatoare numită adenozină și crește secreția de dopamină și norepinefrină, având ca rezultat îmbunătățirea funcțiilor cerebrale și o memorie mai activă.

3. Ceaiul verde te ajută să slăbești – datorită efectului său de a „antrena“ metabolismul pe termen scurt, ceea ce duce la arderea mai rapidă a grăsimilor, ceaiul verde este recomandat în multe diete. Totuși, efectele sale nu sunt rapide și miraculoase, fiind recomandat în completarea alimentației, sportului și consumului de apă.

4. Ceaiul verde scade colesterolul, riscul de diabet și boli cardiovasculare – studiile au arătat că cei ce consumă ceai verde au cu 31% mai puține șanse să sufere de boli cardiovasculare și cu 42% mai puține șanse de a dezvolta diabet zaharat de tip II. De asemenea, acest tip de ceai echilibrează nivelul colesterolului total, LDL colesterolului și trigliceridelor și curăță vasele de sânge, îmbunătățind circulația.

5. Ceaiul verde întârzie îmbătrânirea pielii – un alb beneficiu al ceaiului verde este acela că te protejează de razele UV și întârzie, astfel, îmbătrânirea celulelor, notează doc.ro.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI