Ce se întâmplă, de fapt, cu mașinile produse în România. S-a aflat adevărul despre Dacia și Ford, lovitură uriașă

Andra Daoud 17.11.2021, 14:23
Ce se întâmplă, de fapt, cu mașinile produse în România. S-a aflat adevărul despre Dacia și Ford, lovitură uriașă

Uzinele Dacia și Ford din România au înregistrat, în luna octombrie, un nivel minim în ceea ce privește numărul de autoturisme produse. Cei doi producători din industria auto nu au mai avut niciodată cifre atât de scăzute pe piața autohtonă.

Ce se întâmplă cu mașinile produse de Dacia și Ford

Dacia și Ford, cei doi producători de mașini din țara noastră, au înregistrat în luna octombrie cel mai mic număr de autoturisme produse împreună. Cifra este de trei ori mai mică decât numărul maxim de mașini produse într-o lună de cei doi jucători de pe piața auto la un loc.

Uzinele Ford și Dacia din țara noastră au produs, luna trecută, doar 18.277 de mașini, după cum arată statisticile transmise de ACAROM. Față de luna octombrie a anului 2020, cifra eta cu 35% mai mică, adică un minus de 33.141 de autoturisme. Pierderile se ridică la aproximatix 500 de milioane de euro, potrivit estimărilor Profit.ro.

Dacia a produs în octombrie doar 13.820 de mașini în fabrica de la Mioveni. O cifră atât de mică nu a mai fost înregistrată de pe vremea când Dacia producea prima generație de Logan. Față de luna octombrie a anului trecut, numărul este cu 45% mai mic în 2021. Cei de la Dacia produc volume atât de mici de autovehicule doar în luna august, când fabrica este, de fapt, oprită.

Ce se întâmplă, de fapt, cu mașinile produse în România. S-a aflat adevărul despre Dacia și Ford, lovitură uriașă
Ce se întâmplă, de fapt, cu mașinile produse în România. S-a aflat adevărul despre Dacia și Ford, lovitură uriașă

Ford a fabricat cu 80% mai puține mașini decât anul trecut

În ceea ce privește Ford, situația este și mai rea. Doar 4.457 de mașini au fost produse în fabrica de la Craiova anul acesta în octombrie, față de 21.657, câte au fost fabricate în aceeași lună a anului 2020.

Producția de mașini din România și nu numai este puternic afectată de criza de simiconductori. În primele 10 luni ale acestui an, în România s-au fabricat cu 6,5% mai puține mașini decât în 2020. Dacă scăderea rămâne constantă, nu va putea fi atinsă cifra de 400.000 de mașini produse în țara noastră până la finalul acestui an.

Atât Dacia, cât și Ford, au fost nevoite să oprescă producția în fabricile din România de mai multe ori, anul acesta, din cauza lipsei de componente electronice. Livrările de automobile comandate de clienți au înregistrat întârzieri semnificative, chiar și de șase luni în unele cazuri.

Dacia a livrat recent către clienți primele 1000 de modele de mașină electrică, Spring Comfort Plus, cu o întârziere de o lună față de data la care trebuiau să ajungă la proprietari. Producătorul a mărit recent prețul mașinii cu 1000 de euro, astfel că un model de Dacia electrică a ajuns să coste 19.100 de euro, față de 18.100, cât era prețul de catalog atunci când a fost anunțată.

Urmăriți Impact.ro și pe