Ce se întâmplă cu salariile bugetarilor în 2021. Ce pregătește Guvernul Cîțu

Daria Petrescu 04.01.2021, 15:51
Ce se întâmplă cu salariile bugetarilor în 2021. Ce pregătește Guvernul Cîțu

La început de an au fost luate primele decizii ale guvernului Cîțu, care vor avea un impact semnificativ în anul 2021. Astfel că, s-a decis ca salariile bugetarilor să fie înghețate la nivelul din 2020. Mai mult, salariul minim pe economie va crește cu 3%. Iată ce se întâmplă cu salariile bugetarilor în 2021 și ce pregătește Guvernul Cîțu pentru anul acesta.

Ce se întâmplă cu salariile bugetarilor în 2021

Pentru cei care nu amânat deja pentru 9 luni plata creditelor, amânarea plăţii ratelor bancare se prelungeşte, în urma deciziei luate de guvern.

La sfârșitul anului 2020 Guvernul Cîţu a publicat o ordonanţă de urgenţă. Aceasta presupune modificarea mai multor acte normative. Decizia vine pentru asigurarea unui deficit bugetar de maximum 7% din PIB şi pentru susţinerea relansării economice în 2021.

S-a decis înghețarea salariilor bugetarilor la valorile din luna decembrie. Aceasta măsură a fost luată pentru a aduce bugetului de stat o economie de 17,6 mld. lei, adică 1,5% din PIB-ul de 1.135 de lei, cât speră guvernul să fie în 2021. Decizia nu a fost încă publicată. Florin Cîţu a făcut primele declarații în legătură cu decizia care a fost luată.

„Vorbim de o economie la buget de 17,6 mld. de lei pentru 2021 (prin îngheţarea salariilor bugetarilor – n. red.).

[rssfeed id='1609318597' template='list' posts=2]

Nu venim cu tăieri, rămân la nivelul din decembrie 2020, după ce a fost o creştere anul trecut de 25%. Pentru a ne menţine într-un deficit bugetar de 7% este necesară această măsură“, a spus Florin Cîţu pe 30 decembrie 2020, la finalul ultimei şedinţe de guvern din an.

De asemenea, factura salariilor bugetarilor a fost la 11 luni din 2020 de aproape 100 mld. lei, adică 9,5% din PIB. Aici vorbim de cheltuielile personale. Așa  arată ultima execuţie bugetară publicată de Finanţe.

Ce se arată în actul normativ adoptat de Guvern

„Începând cu luna ianuarie 2021, cuantumul sporurilor, indemnizaţiilor, compensaţiilor, primelor şi al celorlalte elemente ale sistemului de salarizare care fac parte.

Potrivit legii, din salariul brut lunar, solda lunară de care beneficiază personalul plătit din fonduri publice se menţine cel mult la nivelul cuantumului acordat pentru luna decembrie 2020. Acest lucru,  în măsura în care personalul ocupă aceeaşi funcţie şi îşi desfăşoară activitatea în aceleaşi condiţii“, se arată în actul normativ adoptat de guvern.

Amânarea plăţii accesoriilor şi rambursarea de TVA

„Pentru asigurarea desfăşurării în condiţii normale a activităţii contribuabililor în contextul actual dificil din punct de vedere sanitar şi economic“, premierul a mai anunţat următoarele decizii:

-Se poate depune, până la data de 31 martie 2021, în condiţiile OUG nr. 69/2020, –  cererea de anulare a accesoriilor aferente impozitelor şi taxelor

– poate fi solicitată până la data de 31 martie 2021, eşalonarea simplificată a impozitelor si taxelor restante (perioadă de 12 luni), Asta, fără garanţii şi grafic de rambursare la alegerea debitorului.

-de asemenea, vor fi soluţionate până la 31 martie 2021 cu efectuarea ulterior a inspecţiei fiscal, a solicitărilor de rambursare a TVA.

– restructurarea reglementată de OG. Nr. 6/2019 va include şi obligaţiile bugetare restante din perioada 1 august 2020 – 31 decembrie 2020.

– au fost eliminate deşeurile din categoria bunurilor pentru al căror import urma să se aplice taxarea inversă începând cu 1 ianuarie 2021.

 

 

Urmăriți Impact.ro și pe