În ultima perioadă, numărul tentativelor de „phishing” prin SMS s-a înmulțit alarmant în țara noastră. Cel mai mare furnizor de energie electrică din România, Enel, își avertizează clienții în legătură cu o tentativă de fraudă derulată prin intermediul unor mesaje SMS. Potrivit acestor mesaje, abonații sunt anunțați că ar urma să fie deconectați pentru neplata facturilor.
Clienții sunt sfătuiți să nu acceseze linkurile din mesaje.
„Furnizorii Enel Energie și Enel Energie Muntenia avertizează că o parte dintre clienții acestora ar putea fi expuși unei tentative de fraudă prin SMS. În mesajele primite, clienții sunt îndemnați să acceseze un link pentru a nu fi deconectați de la furnizarea energiei electrice, pe motiv de neplată.
Dacă ați primit un mesaj de acest fel, vă recomandăm să NU dați click pe niciun astfel de link. Notificările oficiale prin SMS din partea furnizorilor Enel privind achitarea facturilor, în cazul clienților cu restanțe de plată, includ detalii privind suma de achitat și codul de plată aferent fiecărui client, dar NU conțin linkuri”, transmite Enel.
Phishing-ul reprezintă o formă de fraudă care are ca scop obținerea de date confidențiale. Această practică infracțională constă în manipularea datelor identității unei persoane sau a unei instituții, în vederea obținerii de informații sensibile, cum ar fi date de acces pentru aplicații bancare, comerciale sau informații referitoare la carduri de credit.
Infractorii, prin tehnici de manipulare și înșelătorie încearcă să păcălească utilizatorii și să-i determine să furnizeze aceste informații, punând în pericol securitatea și confidențialitatea acestora.
Recent, două mari bănci din România și-au avertizat și ele clienții că pe rețelele de social media se desfășoară o campanie de phishing prin postări sponsorizate. Escrocii vizează obținerea datelor personale sau de pe card.
Astfel, infractorii vizează obținerea datelor personale sau de pe cardurile bancare.