Cauciucurile de iarnă aduc amenzi uriașe din partea Poliției. Detaliul de care șoferii români nu țin cont niciodată

Stan Filon 27.11.2020, 12:48
Cauciucurile de iarnă aduc amenzi uriașe din partea Poliției. Detaliul de care șoferii români nu țin cont niciodată

Vine anotimpul cauciucurilor de iarnă, dar este un detaliu pe care șoferii din România îl ignoră cu desăvârșire. Acest mic detaliu este de fapt foarte important, iar polițiștii de la rutieră sunt de neinduplecat. Amenzile sunt unele foarte mari. 

Șoferii pot primi amenzi uriașe, chiar și dacă au cauciucuri de iarnă

Șoferii din România se conformează atunci când vine vorba de cauciucuri de iarnă, deoarece amenzile sunt unele mari, însă aceștia trebuie să mai fie atenți la un detaliu care le poate aduce o amendă la fel de mare. În plus, își pot pierde chiar și certificatul de înmatriculare, dacă nu sunt atenți.

Vorbim despre uzura cauciucurilor, fie că sunt ele de iarnă sau de vară. Aceasta nu trebuie să depășească anumite standarde folosite la nivel mondial! Această limită este aceeași ca în toată Europa, Asia și America de Nord, respectiv LIMITA DE 2/32 INCI, mai precis 1,6 MILIMETRI, impusă de legi care țin cont de siguranța rutieră, standardizate la nivel global.

Soferii pot primi amenzi uriase, din cauza cauciucurilor
Soferii pot primi amenzi uriase, din cauza cauciucurilor

Șoferii trebuie să fie foarte atenți la uzura cauciucurilor, fie că sunt de iarnă sau de vară

Mai mult, Autoritatea mondială Federală pentru Standarde de Siguranță a Automobilelor (FMVSS) i-a obligat pe producătorii de anvelope să incorporeze în anvelopele lor vândute în SUA și Europa așa numiții martori de uzură.

Aceștia sunt în număr de minim șase și sunt, de fapt, niște bare de cauciuc, poziționate între blocurile profilului de pe anvelopă. Martorii de uzură au – la toate anvelopele de pe piață – o înălțime de 1,6 mm.

[rssfeed id='1609318597' template='list' posts=2]

Dincolo de „capcana” martorilor de uzură, potrivit reglementărilor în vigoare, anvelopele de iarnă trebuie să fie conforme cu legislația la nivel mondial!

Anvelopele de iarnă se pot identifica cel mai simplu prin prezența pe laterale a literelor M și S, sub forma M+S, M.S. sau M&S. Litera M este „MUD” (nămol, noroi, mâl) și litera S este definită ca fiind „SNOW” (zăpadă).

Șoferii care circulă pe drumuri acoperite de zăpadă, gheață sau polei cu anvelope neadecvate  sunt sancționați cu amendă din clasa a IV-a de sancțiuni, între 9 și 20 puncte amendă, adică între 1.305 și 2.900 lei!

Clasele de sancţiuni sunt:

– clasa I: 2/3 puncte-amendă;
– clasa a II-a: 4/5 puncte-amendă;
– clasa a III-a: 6-8 puncte-amendă;
– clasa a IV-a: 9- 20 de puncte-amendă;
– clasa a V-a: 21- 100 de puncte-amendă.

Totodată, aceşti șoferi riscă să rămână şi fără certificatul de înmatriculare al maşinii, primind doar o dovadă înlocuitoare a actului original, fără drept de circulaţie. Acesta poate fi recuperat doar după remediereaproblemelor semnalate de oamenii legii.

Urmăriți Impact.ro și pe
Stan Filon
Mi-am dorit întotdeauna ca articolele mele să schimbe lucrurile în bine, fie că am scris despre corupția din România  sau am prezentat poveștile de viață ale unor oameni obișnuiți. Îmi...