Cât mai avem de așteptat pentru autostrada Ploiești Brașov. Anunțul dezarmant făcut azi

Rădulescu Valentin 18.08.2020, 19:37
Cât mai avem de așteptat pentru autostrada Ploiești Brașov. Anunțul dezarmant făcut azi

Mulți așteptau cu nerăbdare finalizarea autostrăzii Ploiești-Brașov, dar din păcate acest lucru nu se va întâmpla în viitorul apropiat. Compania Națională de Autostrăzi vrea să finanțeze fonduri europene. Totul pentru completarea studiul de fezabilitate și a proiectului tehnic. Cât ar mai putea întârzia acest proiect?

Cât mai întârzie proiectul autostrăzii Ploiești-Brașov?

Potrivit informațiilor economica.net, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) au luat o decizie radicală cu privire la autostrada Ploiești Brașov. CNAIR a depus pe 13 august aplicație de finanțare pentru proiectul „Completare/Revizuire Studiu de Fezabilitate, elaborare Proiect Tehnic, pentru Autostrada Bucuresti-Brasov, tronson Ploieşti-Braşov”. Aceștia vor să obțină o finanțare nerambursabilă alocată prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020.

În acest sens, construcțiile pentru autostrada Ploiești Brașov ar putea să întârzie cel puțin trei ani, deoarece contractul are o durată de 35 de luni. Obiectivele așteptate în urma proiectului sunt de a spori eficiența economică a rețelei de transport din România. Amintim că autostrada Ploiești-Brașov este realizată în parteneriat public-privat, iar de astfel, ar putea fi primul drum de mare vitează pentru care șoferii vor plăti taxă.

Cât mai avem de așteptat pentru autostrada Ploiești Brașov. Anunțul dezarmant făcut azi
Cât mai avem de așteptat pentru autostrada Ploiești Brașov. Anunțul dezarmant făcut azi

Care sunt rezultatele așteptate?

Valoarea totală a proiectului este de 57,53 de milioane de lei, iar de astfel va fi finanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020. Așadar, 85% din bani provin din contribuția Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională, respectiv 37.891.761,82 lei, iar 15% va fi contribuția proprie, adică 6.686.781,50 lei. Restul de 12.947.547,07 lei reprezintă cheltuielile neeligibile, inclusiv TVA.

Rezultatele așteptate în urma proiectului sunt:

  1. Completarea/ Revizuirea Studiului de Fezabilitate (SF), ţinând cont de aplicabilitatea în totalitate a legislaţiei în vigoare (norme,normative, standarde, legi etc.).
  2. Elaborarea Proiectului pentru Autorizarea Executării Lucrărilor de Construire (PAC) şi asistenţă tehnică până la obţinerea autorizaţiei de construire de catre Beneficiar (CNAIR).
  3. Elaborarea Proiectului Tehnic de Execuţie (PTE), ţinând cont de aplicabilitatea în totalitate a legislaţiei în vigoare (norme, normative, standarde, legi etc.).
Urmăriți Impact.ro și pe