Care este primul oraş din România ce introduce plata cu deşeurile pentru transportul public. Cum funcționează, mai exact, acest sistem

Ioana Constantin 19.05.2021, 17:51
Care este primul oraş din România ce introduce plata cu deşeurile pentru transportul public. Cum funcționează, mai exact, acest sistem

Plata cu deşeurile pentru transportul public. Constanța va deveni primul oraş din România care introduce plata cu deşeurile pentru transportul public. În municipiul de la malul mării se lansează campania „Schimbă PET-ul cu biletul”, o inițiativă unică în România, prin care locuitorii și turiștii vor putea circula cu mijloacele de transport în comun, plătind la schimb cu PET-uri și doze de aluminiu.

Plata cu deşeurile pentru transportul public în Constanța

Astfel, vineri, pe 21 mai, locuitorii și turiștii din Constanța vor putea circula cu mijloacele de transport în comun în schimbul a 3 deșeuri colectate. Campania “Schimbă PET-ul cu biletul”, apartține Primăriei Constanța în colaborare cu Asociația Act for Tomorrow, cu sprijinul Federației Organizațiilor Neguvernamentale de Tineret din Constanța, în contextul ediției din acest an a Zilei Municipiului Constanța și a programului național “Vinerea Verde”, lansat de Ministerul Mediului.

Campania este o premieră pentru România si are ca obiectiv încurajarea folosirii transportului public, cât și promovarea ideeii de colectare și reciclare a deșeurilor care, pe lângă faptul că vor fi transformate în noi resurse, în acest context facilitează și accesul locuitorilor la transportul public.

Cei dornici să participe trebuie doar să aibă la ei 3 PET-uri sau doze de aluminiu, de orice dimensiune, și să le predea la unul dintre punctele de colectare din cele mai circulate stații din Constanța, unde vor fi întâmpinați de voluntarii campaniei. Aceștia le vor oferi în schimbul deșeurilor un bilet, valabil pe orice linie, pe durata întregii zile. Costul biletelor este suportat integral de către partenerii acestei campanii. Toate PET-urile colectate în cadrul campaniei vor fi transmise către fabricile de reciclare unde vor fi transformate în noi resurse.

În funcție de rezultatele acțiunii pilot, Primăria Constanța și partenerii acțiunii iau în calcul extinderea acesteia în fiecare vineri, pe întreaga perioadă a sezonului estival. Campanii similare au fost desfășurate și în alte mari orașe din lume și au avut rezultate extrem de bune: Roma, Istanbul, Beijing. De exemplu, în Istanbul, în primul an al campaniei au fost colectate 4,1 milioane de PET-uri, echivalentul a 75.000 kg de plastic.

Plata cu deseurile pentru transportul public in Constanta
Autobuz Constanta

Ne bucurăm că suntem primul oraș din România care demarează o astfel de inițiativă care aduce beneficii reale atât la nivelul mediului, dar și pentru locuitorii orașului. Promovarea sustenabilității la nivel municipal reprezintă o direcție strategică a administrației publice locale din Constanța. Frumusețea și curățenia orașului nostru nu se poate menține fără ca fiecare dintre noi să contribuie activ.

Tocmai de aceea, această inițiativă reprezintă un model de implicare care va uni forțele constănțenilor cu cele ale autorităților, a societății civile și a mediului privat, pentru a demonstra că împreună putem da o nouă viață deșeurilor, evitând în același timp aglomerările din trafic și contribuind la promovarea transportului alternativ, a declarat Vergil Chițac, primarul municipiului Constanța.

Andrei Coșuleanu, Președintele Asociației Act for Tomorrow, a vorbit și el despre această campanie inedită, care s-a născut din dorința celor implicați de a dezvolta inițiative pozitive și constructive.

Lupta pentru un mediu curat și pentru orașe verzi și sustenabile trebuie să fie o constantă a preocupărilor noastre, a autorităților publice locale, a societății civile, a mediului privat și a cetățenilor. “Schimbă PET-ul cu biletul” este o campanie care s-a născut în primul rând din dorința celor implicați de a dezvolta inițiative pozitive și constructive, care au în centrul lor nevoile cetățenilor și care propun soluții cu impact real în rezolvarea problemelor de mediu cu care țara noastră se confruntă la ora actuală. Este o campanie în premieră în România, care îndeplinește două obiective esențiale pentru protejarea mediului: reduce poluarea generată de transportul cu mașinile personale și încurajează reciclarea, diminuând astfel poluare apelor, solului și aerului, a spus și Andrei Coșuleanu, Președintele Asociației Act for Tomorrow.

Urmăriți Impact.ro și pe