Capitolul la care Ungaria dă clasă României. Pare o altă lume când treci granița de vest

Stan Filon 10.05.2022, 08:52
Capitolul la care Ungaria dă clasă României. Pare o altă lume când treci granița de vest

Ungaria poate da oricând lecții României atunci când vine vorba despre construirea de autostrăzi. Atunci când ministrul Transporturilor, Traian Băsescu, spunea că românii nu au nevoie de autostrăzi, Ungaria construia puternic astfel de drumuri, iar acum se poate mândri la fel ca Germania sau alte state europene cu cele mai bune autostrăzi din Europa.

Autostrăzile, capitolul la care Ungaria dă clasă României

Recent, ministrul ungar responsabil de concesiune a anunțat că un consorțiu condus de fondul de capital privat Themis a câștigat dreptul de concesiune pentru construcția și întreținerea autostrăzilor pentru, atenție!, următorii 35 de ani!

Așadar, un consorțiu condus de fondul de private equity Themis a primit o concesiune pentru construcția și întreținerea autostrăzilor din Ungaria pentru următorii 35 de ani. Potrivit MTI, până în 2032, în primul deceniu al contractului, vor fi construiți 317 de kilometri de autostrăzi noi, însă va avea loc și o extindere a zonei de 265 de kilometri. Procedura autorităților ungare respectă din toate punctele de vedere standardele UE, cu o singură licitație pentru construcția de noi tronsoane și pentru întreținere, conform declarației dată de către Antal Rogán, ministrul responsabil pentru concesiuni, conform MTI.

Autostrazile, capitolul la care Ungaria da clasa Romaniei
Autostrazile, capitolul la care Ungaria da clasa Romaniei

317 km noi de autostradă, în următorii 10 ani

Așadar, ungurii se vor bucura de alți 317 km de autostradă, în următorii 10 ani, dar vor fi extinse și 265 de km de benzi ale altor austostrăzi. Ministrul a menționat tronsoanele autostrăzii M1 din Bicske, Komárom, Tatabánya, tronsoanele M7 din Székesfehérvár și Balatonvilágos, tronsoanele M3 din Gödöllő, Bak, Gyöngyös, Hatvan și Kerekharaszt, prelungirea M3 până la granița de est a M3.

Potrivit contractului, exploatarea și întreținerea se vor efectua pe o lungime de 1.044 km pe toată perioada de concesiune de 35 de ani, iar toate lucrările în cadrul tronsoanelor respective sunt considerate investiții de interes național, după cum a precizat oficialul ungar.

Ministrul a precizat că statul plătește cheltuielile, costul integral de construcție și întreținere urmând să fie plătit pe o perioadă de 35 de ani. Concesionarul trebuie sa contracteze pe cheltuiala proprie creditul necesar realizarii proiectului. Ministrul a spus că veniturile de care dispune statul vor acoperi costul concesiunii, statul maghiar nu va transfera drepturile aferente încasării taxei. Este important de știut că autostrăzile existente, precum și cele nou construite, vor rămâne în proprietatea statului pentru întreaga perioadă.

Urmăriți Impact.ro și pe
Stan Filon
Mi-am dorit întotdeauna ca articolele mele să schimbe lucrurile în bine, fie că am scris despre corupția din România  sau am prezentat poveștile de viață ale unor oameni obișnuiți. Îmi...