Ministerul Educației a pus în dezbatere proiectul care stabilește noul calendar Evaluare Națională 2024 la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a. Conform acestui proiect, evaluarea pentru clasa a II-a este programată să înceapă pe 13 mai, pentru clasa a IV-a pe 21 mai, iar pentru cei de clasa a VI-a pe 28 mai.
Ministerul Educației propune ca evaluarea competențelor la finalul claselor a II-a, a IV-a şi a VI-a să se suțină în perioada 13-29 mai 2024. Potrivit proiectului pus în dezbatere de minister, Evaluarea Națională de la clasa a II-a urmează să înceapă pe 13 mai, iar cea de la clasa a IV-a pe 21 mai. Elevii de clasa a VI-a vor da prima probă a evaluării pe 28 mai.
”În următoarea ședință a Comisiei de Dialog Social de la nivelul Ministerului Educației, vom supune atenției partenerilor noștri de dialog Calendarul de administrare a evaluărilor naționale la finalul claselor a II-a, a IV-a și a VI-a în acest an școlar”, au anunțat reprezentanții Ministerului Educației pe Facebook.
De menționat că aprobarea calendarului este deja mult întârziată față de anul trecut, când elevii știau încă din luna septembrie când vor susține evaluările, acestea fiind deja aprobate prin ordin de ministru. În 2023, elevii de clasa a VI-a nu au mai apucat să susțină Evaluarea Națională din cauza grevei.
Inițial programată pentru 15 noiembrie 2023, testarea aplicației Ministerului Educației în școlile cu clase primare și gimnaziale, destinată colectării datelor de la evaluările naționale pentru clasele a II-a, a IV-a și a VI-a, nu a mai avut loc din cauza unor probleme tehnice, arată edupedu.ro.
Primii care vor susține Evaluarea Națională vor fi elevii de clasa a II-a, în intervalul 13-17 mai 2024, potrivit proiectului Ministerului Educației, pus în dezbatere publică. Ulterior, vor urma evaluările pentru clasele a IV-a și a VI-a.
Notele obținute la evaluare nu se trec în catalog, dar se discută pe marginea lor împreună cu părinții.
Vezi și: Când vor avea loc simulările la Evaluarea Națională 2024 și la BAC 2024? Calendarul complet
Evaluarea de la clasa a II-a reprezintă primul moment în care copiii dau o testare creată de altcineva decât cadrul didactic cu care sunt obișnuiți. Acest lucru le permite părinților să compare rezultatele obținute de copiii lor la această testare națională cu notele primite în mod obișnuit de la învățător, pentru a verifica dacă evaluarea pe parcursul anului a fost corectă.
Pe baza rezultatelor, părinții pot identifica domeniile în care copilul are nevoie de mai mult sprijin și pe care să se concentreze în timpul vacanței de vară. Un alt scop al acestor evaluări este să-i pregătească pe elevi pentru condițiile specifice unui examen, astfel încât să nu fie luați prin surprindere când vor susține examenul de la sfârșitul clasei a VIII-a, care este extrem de important pentru parcursul lor educațional.
Aceste teste sunt concepute să arate clar cât de bine au înțeles elevii elementele prevăzute de curriculumul național, dar și efortul depus de învățători.