Blue Air suspendă zborurile până pe 10 octombrie. „Atunci sperăm să le putem relua”. Explicațiile companiei

Ana Anitoiu 09.09.2022, 14:34
Blue Air suspendă zborurile până pe 10 octombrie. „Atunci sperăm să le putem relua”. Explicațiile companiei

Blue Air a anunțat, vineri, că nu va relua zborurile până la data de 10 octombrie, deși inițial transmisese că acestea vor fi reluate după 12 septembrie. Reprezentanții companiei aeriene au explicat care este motivul pentru care au prelungit suspendarea călătoriilor.

Blue Air, zboruri suspendate până pe 10 octombrie

Reprezentanții companiei aeriene le-au recomandat clienților care au plătit deja bilete pentru zboruri programate până la data de 10 octombrie să se orienteze către alte variante de călătorie și să nu se mai prezinte la aeroport la datele ce fuseseră stabilite.

Motivul prelungirii suspendării zborurilor, este, conform Blue Air, faptul că firma nu are suficienți bani pentru combustibil și cheltuieli operaționale.

„În ultimele 48 de ore conducerea executivă, Consiliul de Administrație și acționariatul Blue Air au constatat faptul că nivelul vânzărilor de bilete a fost semnificativ afectat, iar sumele care au fost încasate de procesatorii de plăți au fost blocate de către aceștia, astfel încât Societatea nu dispune în acest moment de fondurile necesare plății combustibilului și celorlalte cheltuieli operaționale, necesare pentru zborurile planificate începând cu data de 12 septembrie.

În plus, toți furnizorii de servicii esențiale zborurilor au condiționat furnizarea respectivelor servicii de plata datoriilor scadente. În acest context au fost analizate toate aspectele privind modalitatea de reluare cât mai rapidă a activității de zbor, discutându-se în mod direct cu zeci de furnizori critici ai companiei, respectiv aeroporturi, societăți de handling, furnizori de combustibil, autorități de control al traficului aerian, precum și cu proprietarul aeronavelor operate de Blue Air.

Decizia de reluare a zborurilor are în vedere în mod decisiv posibilitatea societății de a rambursa tuturor pasagerilor afectați sumele datorate și de a achita tuturor partenerilor comerciali costurile serviciilor prestate în favoarea companiei.”, a transmis compania.

Blue Air suspenda zborurile pana pe 10 octombrie
Blue Air

Blue Air, pierderi uriașe

De asemenea, reprezentanții Blue Air au transmis că firma a suferit pierderi de aproximativ 130.000.000 de euro de la izbucnirea pandemiei de coronavirus, din cauza interdicțiilor de zbor, a incertitudinii privind numeroasele valuri ale pandemiei.

Aceștia au adăugat că la colapsul companiei au contribuit și creșterea bruscă și la niveluri extraordinare a prețului combustibilului, mai ales din cauza războiului din Ucraina, dar și scăderea cu peste 15% a puterii de cumpărare a monedei euro față de dolarul american.

„În această perioadă, avem convingerea fermă că cei 2 investitori cu care acționariatul societății se află în discuții extrem de avansate la momentul la care a intervenit această situație de forță majoră, vor avea timpul necesar să analizeze absolut toate implicațiile acestui eveniment și să decidă, în mod definitiv, dacă doresc să investească sumele necesare revenirii Blue Air la cifrele dinainte de pandemia de COVID – 19 și acoperirea pierderilor”, au adăugat reprezentanții companiei.

Blue Air, despre ajutorul de la stat

Aceștia au adăugat că ajutorul de la stat a fost folosit strict pentru a acoperi pierderile suferite de Blue Air în perioada de suspendare a zborurilor, ca urmare a declarării stării de urgență în perioada martie-iunie 2020 și a deficitului de numerar al societății limitat la data de 31 decembrie 2020.

„Precizăm faptul că în cadrul discuțiilor purtate în Consiliul de Administrație al Blue Air, reprezentantul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii a solicitat reluarea cât mai rapidă a zborurilor, iar votul reprezentantului Ministerului Finanțelor nu a putut fi exprimat.

Votul reprezentantului Ministerului de Finanțe este unul extrem de important, având în vedere faptul că această instituție a emis Scrisoarea de Garanție pentru acordarea de către Eximbank SA a creditului comercial în sumă de 300.775.000 LEI, credit garantat cu 75% din acțiunile Societății și alte active deținute de Blue Air și acționariatul Societății”, a mai precizat Blue Air.

Totodată, reprezentanții companiei le-au cerut scuze tuturor pasagerilor afectați de imposibilitatea efectuării zborurilor programate începând cu amiaza zilei de 6 septembrie, dar și tuturor angajaților și partenerilor comerciali ai Societății Blue Air Aviation, pentru că nu au putut fi îndeplinite toate obligațiile față de ei.

Reprezentanții Blue Air i-au mulțumit Companiei Naționale de Transport Aerian TAROM, premierului Nicolae Ciucă și ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, pentru repatrierea pasagerilor care au rămas blocați în afara României.

Urmăriți Impact.ro și pe
Ana Anitoiu
Cine sunt? Un om, înainte de orice altceva. Mi-am descoperit înclinația către scris pe vremea când n-aveam buletin. Mă fascina Eminescu și câștigam un concurs de poezii. La liceu, am lăsat...