Ce spune Blue Air despre rambursarea banilor pe bilete pentru zborurile anulate: „Toate chestiunile depind esențial de reluarea activității”

Elena Avramescu 08.09.2022, 10:58
Ce spune Blue Air despre rambursarea banilor pe bilete pentru zborurile anulate: „Toate chestiunile depind esențial de reluarea activității”

În prezent, Blue Air înregistrează datorii de 230 de milioane de euro, fiind jumătate din veniturile sale totale. Informația a fost dată chiar de către compania aeriană, care a mai notat și faptul că 54.000 de persoane au fost afectate de anularea zborurilor.

Blue Air, informații noi despre rambursarea banilor pe bilete

„Datoriile Blue Air în acest moment sunt de aproximativ 230.000.000 EUR ceea ce înseamnă, într-un an normal de operarare, aproximativ 50% din totalul veniturile realizate. Așa cum am demostrat și în anul 2019 (an în care Blue Air a avut venituri de aproximativ 415.000.000 EUR) compania deține know-how-ul și personalul necesar pentru realizarea veniturilor suficiente în vederea achitării tuturor datoriilor sale atât timp cât este lăsată să funcționeze în condiții de piață normale”, au declarat reprezentanții companiei, precizând că datoria către AFM însumează 28.751.323 RON.

Pânp în acest moment, flota Blue Air este formată de 13 aeronave, iar în decursul iernii vor fi reduse la 5 aeronave, fiecare cu o capacitate de 189 de locuri.

Se pare că între 6 și 11 septembrie au fost planificate și anulate nu mai puțin de 401 zboruri, astfel că un total de 54.161 pasageri au fost afectați.

Atunci când au fost întrebați cum a fost gestionată situația pasagerilor, oficialii companiei aeriene au declarat că au făcut tot ce le-a stat în putință pentru a-i ajuta, conform prevederilor legale.

„Pasagerilor Blue Air afectați de anulări le-am oferit opțiunile prevăzute de legislația în vigoare, aplicabile tuturor operatorilor aerieni la nivel european (rambursarea biletelor de călătorie, rerutarea pe următorul zbor disponibil publicat pe website sau rambursarea în portofelul electronic utilizabil la viitoare achiziții de bilete).

Absolut toate chestiunile legate de rambursarea sumelor pasagerilor depind esențial de reluarea activității, astfel încât societatea să poată realiza veniturile necesare atât pentru operarea zborurilor curente, cât și pentru rambursarea sumelor datorate către pasageri”.

Blue Air, somata sa isi reia zborurile
Blue Air, somata sa isi reia zborurile

Reprezentanții Blue Air au informat ce urmează să se întâmple cu angajații și aeronavele, ținând cont de faptul că personalul a ajuns deja la o treime față de cât era în 2020.

„În luna Februarie 2020, Blue Air avea 1.570 angajați, iar actionariatul și managementul societății au făcut tot ceea ce le-a stat în putință pentru a păstra acest personal, având în vedere gradul înalt de pregătire și profesionalism a majorități angajaților în cadrul societății, precum și faptul că Statul Român a investit foarte mult în pregătirea acestora, în special în pregătirea piloților și tehnicienilor de aviație.

Din pacate, de-a lungul celor 2,5 ani în care am fost nevoiți să trecem prin cele mai mari încercări care au lovit industria aeronautică la nivel mondial, în întreaga ei istorie, incertitudinile legate de activitatea Blue Air au condus la numeroase plecări din cadul acesteia astfel încât, momentan mai avem un număr de 560 angajați.

În ceea ce privește aeronavele, de la un număr de 32 aeronave în 2019, în acest moment funcționăm cu 13 aeronave, iar în cursul următoarelor luni vom fi obligați să rămânem cu 5 aeronave pentru că restul vor trebui restituite proprietarilor acestora”, au spus aceștia.

150 de pasageri români abandonați de Blue Air au fost aduși în țară de TAROM

54.000 de oameni au fost afectați din cauza deciziei luate de Blue Air de a-și anula 400 de zboruri în perioada 6-11 septembrie. Cu toate acestea, cei 150 de pasageri români, care se aflau în Israel, au reușit să ajungă în țară cu zborul special TAROM.

„Blue Air ne-a abandonat, ne-a descurcat guvernul. Am avut noroc că am stat doar o zi, 24 de ore întârziere. Am stat în aeroport 5 ore, am avut noroc cu agenția, ne a mai oferit o noapte de cazare, au fost alții mai rău.

S-a ținut legătura între consulat și turiștii care au stat la hotel, exista disponibilitate și pentru alte nopți, dacă am fi rămas mai mult timp, dar slavă Domnului! Ne-am speriat un pic, dar s-a rezolvat și am ajuns, iată-ne aici, acasă. Am venit cu o zi mai devreme”, a spus unul dintre pasagerii abandonați de Blue Air.

Însă nu toți au fost la fel de norocoși, deoarece mii de români încă se află blocați în afara granițelor României. Tocmai de aceea, Guvernul a decis să aloce companiei TAROM suma de 5 milioane de lei din Fondul de Rezervă pentru a organiza curse speciale pentru a-i aduce în țară pe pasagerii abandonați de Blue Air.

Urmăriți Impact.ro și pe
Elena Avramescu
Este redactor Impact.ro. Absolventă a Colegiului Naţional ”Mihai Eminescu” din Buzău, precum şi a Facultăţii de Jurnalism din cadrul Universității Hyperion din Bucureşti, Elena Avramescu...