ANALIZĂ Cele mai multe accidente STB au avut loc în zilele de marți, între orele 13:30 -17:30. Cum explică specialiștii situația

Adriana Olaru 09.08.2021, 16:57
ANALIZĂ Cele mai multe accidente STB au avut loc în zilele de marți, între orele 13:30 -17:30. Cum explică specialiștii situația

De multe ori, transportul public din Capitală este criticat de către cei care sunt nevoiți zilnic să circule cu tramvaiele, autobuzele sau troleibuzele STB. Într-un raport recent, reprezentanții STB arată problemele care au fost înregistrate în ultimii doi ani de activitate, mai exact în 2019 și în 2020.

Conform documentului, au existat mai multe accidente, însă numărul acestora a scăzut. Reporterii Impact.ro au analizat datele publicate și vă explică pas cu pas cum stă situația din acest punct de vedere.

Numărul evenimentelor de circulație din 2020 versus cel din 2019

Numărul evenimentelor de circulaţie raportat la milionul de kilometri parcurși de vehicule a scăzut cu 27,87%, fiind înregistrate anul trecut 33 de cazuri, în timp ce în 2019 au fost înregistrate 45,75 de cazuri. În total, au fost 3.397 de cazuri anunțate anul trecut, în timp ce în 2019 au fost 4.558 de situații de acest fel.

Și timpul de imobilizare a scăzut cu 75,73%, însă, explică sindicaliștii, aceste cifre nu sunt tocmai relevante, asta pentru că în 2020 am avut mai multe săptămâni în care traficul a fost mult diminuat din cauza restricțiilor impuse de pandemia de COVID-19.

Analiza. Cele mai multe accidente STB au avut loc in zilele de marti
Tramvai al STB intr-o statie

Cele mai multe accidente în zilele de marți

Potrivit aceluiași raport, cele mai multe accidente de circulație în rândul mijloacelor de transport public au loc în zilele de marți, iar cele mai puține în zilele de sâmbătă, când și numărul de vehicule de pe traseu este mai redus. Interesant este faptul că există și un interval orar în timpul căruia a fost înregistrat vârful incidentelor pe traseele STB: 13.30 – 17.30. Iată și explicațiile.

„Da, este adevărat că în timpul pandemiei am avut parcul auto mai redus. Spre exemplu, am avut o perioadă în care a fost redus cu 25 la sută, o perioadă în care a fost redus cu 15 la sută, nu a fost la capacitatea maximă.

În ceea ce privește orele la care s-au produs accidentele, este acest interval 13.30 – 17.30, pentru că se presupune că este cea mai aglomerată perioadă a zilei, atunci când se încheie schimbul unu și începe schimbul doi”, a explicat liderul sindical Vasile Petrariu.

Numărul total al tamponărilor  a fost în 2020 de 2.220 de cazuri, iar în anul 2019 au fost înregistrate 2.974 de cazuri. Asta înseamnă că anul trecut numărul tamponărilor raportat la milionul de kilometri parcurși a fost cu 27,77 la sută mai mic față de acum doi ani.

Cauzele accidentelor de la STB

Cele mai multe accidente au fost înregistrate la tramvaiele din Capitală – 40,26 de cazuri în Bucureștii Noi, la milionul de kilometri parcurși. La unitatea din Militari au fost raportate 35,19 astfel de cazuri. La unitatea de la Bujoreni, în cazul troleibuzelor, au fost anunțate 26,83 de cazuri, iar la stația de la Bucureștii Noi -17,07 cazuri.

La autobuze, la Bujoreni – 33,36 de cazuri și la unitatea de la Alexandria – 24,27 de cazuri. Acestea sunt unitățile care s-au înregistrat cu un număr de cazuri la milionul de kilometri parcurși peste medie.

„Principalele cauze care au generat tamponările rămân în continuare cele cunoscute şi anume:  nepăstrarea distanţei în mers (59,16%), neacordarea  priorităţii de trecere (23,40%) și depăşirea necorespunzătoare (11,26%)”, se arată în raportul STB.

În schimb, vinovăția conducătorilor de vehicule STB în producerea tamponărilor a crescut de la 19,67 la sută cât a fost în 2019, la 20,41 la sută cât a fost anul trecut. Ponderea în producerea tamponărilor o deţin conducătorii de vehicule cu vârsta de peste 50 de ani.

Cele mai multe tamponări produse din vina personalului de bord au fost înregistrate la următoarele unităţi: Colentina și Titan, la tramvaie, Bujoreni și Vatra Luminoasă la troleibuze și Alexandria și Ferentari la autobuze. În anul 2020 au fost accidentate 24 persoane, dintre care 15 uşor, 8 grav şi un om a murit. Vezi AICI cum arătau primele tramvaie din București!

Urmăriți Impact.ro și pe