Administrația Națională de Meteorologie a emis o avertizare meteo specială pentru București! Meteorologii avertizează că în Capitala va începe să plouă sau să burnițeze, iar acest lucru va duce la apariția poleiului. Aceștia au precizat exact de când se vor semnala aceste fenomene.
Meteorologii ANM au avertizat că începând de miercuri seară, în Capitală cerul va fi noros și se vor semnala precipitații sub formă de ploaie sau burniță. Aceste condiții meteorologice vor favoriza depuneri de polei, arată prognoza specială a Administrației Naționale de Meteorologie (ANM) pentru București.
Avertizarea ANM pentru București intră în vigoare de miercuri, de la ora 18:00, și este valabilă până joi, la ora 08:00 dimineața. În plus, vântul va sufla slab până la moderat, iar temperatura minimă se va situa în jurul valorii de 0 grade, ceea ce poate duce și la fenomene precum freezing rain sau ploaia înghețată.
Pietonii trebuie să circule cu atenție pentru a nu aluneca, dar și șoferii trebuie să fie cu băgare de seamă, deoarece specialiștii spun că poleiul este chiar mai periculos decât gheața, deoarece îl poate păcăli pe șofer. Asfaltul cu polei poate părea a fi doar ud, iar această greșeală poate provoca un accident rutier.
Trebuie specificat faptul că pe polei sau pe gheață, distanțele de frânare se multiplică de 10 ori, așadar trebuie evitată viteza de deplasare.
[rssfeed id='1609318597' template='list' posts=2]În cazul în care se întâmplă să pierdeţi controlul maşinii sau simţiţi că aceasta este pe cale să derapeze, ideal e să nu intraţi în panică. Tot ce puteţi face este să viraţi în direcţia în care alunecă spatele maşinii, reducând total sau parţial accelerarea, dar fără a pune frână. Dacă spatele începe să derapeze în direcţie opusă, reduceţi bracarea roţilor până stabilizaţi maşina. Evitaţi frânarea, pentru că ABS-ul s-ar putea să nu facă faţă suprafeţei alunecoase şi nu veţi face altceva decât să accentuaţi alunecarea. Este indicată frâna de motor. Aceasta reprezintă trecerea într-o treaptă de viteză inferioară, cu ajutorul motorului, fără a face apel la sistemul de frânare mecanic.