Ce se ascunde, de fapt, în interiorul epavei de la Costinești. Imaginile surprinse îți taie răsuflarea

Andra Daoud 14.07.2022, 08:57
Ce se ascunde, de fapt, în interiorul epavei de la Costinești. Imaginile surprinse îți taie răsuflarea

Epava de la Costinești este unul dintre simbolurile litoralului românesc. Se află acolo de zeci de ani, iar cine a mers în această stațiune este imposibil să nu o fi remarcat. Alături de Obelisc, este punct de reper pentru turiștii din Costinești, dar și loc de fotografii pentru cei care ajung în stațiune. Mulți o fotografiază, însă puțini știu povestea ei. Cum a ajuns, de fapt, să fie abandonată pe țărmul Mării Negre și ce se află în interiorul ei.

Ce se află în interiorul epavei de la Costinești

Toată lumea o cunoaște în prezent drept epava de la Costinești, dar acest vas abandonat pe țărmul Mării Negre s-a numit, la un moment dat, nava Evanghelia. Se pare că aceasta a aparținut armatorului grec Aristotel Socrates Onassis și a fost abandonată în apropierea țărmului românesc, pentru a se încasa banii din asigurare. Povestea ei este însă mult mai interesantă de atât.

Inițial, nava a fost deținută de compania Blue Star Line. Pe parcursul celui de-al doilea Război Mondial, nava a fost un vas de cargo american, fiind transformată ulterior în navă comercială. Apoi, nava Evanghelia a ajuns la Aristotel Socrates Onassis, celebrul grec care a avut o relație cu Jacqueline Kennedy, după moartea președintelui american John F. Kennedy. Se pare că data la care vasul a eșuat la țărmul românesc al Mării Negre este 15 octombrie 1968.

Potrivit știridinlume.ro, înainte de a fi abandonată, echipajul de la bord a cerut asistență prin radio autorităților din portul Constanța. Marinarii susțineau că întâmpină probleme, deși în ziua respectivă vremea era frumoasă și marea era liniștită. La 54 de ani de când a eșuat, nava Evanghelia a ajuns să fie o epavă ruginită, după cum se vede în imaginile surprinse de cei care s-au încumetat să intre în interior.

Cum a ajuns nava în posesia statului român

Autoritățile au căutat vaporul ore bune, pentru a-l găsi eșuat la mal, la circa un kilometru de stațiunea Costinești. În urma verificărilor, s-au constatat avarii la elice, semn că motorul a rulat la viteză maximă. Se crede că nava a fost lăsată să eșueze intenționat, pentru încasarea primei de asigurare, mai ales că în doi ani de zile, vasul ar fi urmat să fie casat.

Vasul a intrat în posesia statului român, la 24 de ore după ce a fost abandonat de echipaj, așa cum stabilește Legea Maritimă Internațională. Autoritățile au luat de pe vas echipamentele care puteau fi refolosite, iar localnicii au luat, la rândul lor, tot ce au mai găsit.

Nava se afla în stare bună în momentul în care a eșuat, abia în 2005, pe fondul degradării și al unui vânt puternic, corpul ei a cedat. Moștenitorii grecului au încercat să revendice vasul și să dea statul român în judecată, cerând despăgubiri de milioane de dolari. În urma unei anchete publicate în presă, povestea s-a stins.

În prezent, epava vasului de la Costinești este într-o stare avansată de degradare, fiind plină de rugină, atât la interior, cât și la exterior.

 

Urmăriți Impact.ro și pe