Situație interesantă pentru fanii BMW M: viitoarea generație G87 va fi un model de performanță pur cu motor termic și tracțiune spate, dar e ultimul M cu propulsor fără sistem electrificat.
Noul BMW M2 împrumută motorul de la frații M3 și M4 și va putea fi comandat inclusiv cu o cutie de viteză manuală.
Spuneam că fanii BMW au motive de bucurie pentru că bavarezii pregătesc noua generație M2, dar pe de altă parte cei care iubesc divizia de performanță bavareză au primit și cea mai teribilă veste: acesta va fi ultimul model cu motor 100 % termic.
Nu trebuie să ne imaginăm aici că BMW nu va mai produce celebrele propulsoare cu șase cilindri, însă acestea vor fi electrificate.
Într-un interviu acordat bimmertoday.de șeful diviziei BMW M, Frank van Meel, a declarat că viitorul M2 va fi ultimul model propulsat de un motor termic fără sistem de electrificare.
BMW a publicat o serie de fotografii cu viitorul M2 (G87 ) aflat la teste pe circuitul Salzburgring din Austria.
Din primele informații noul BMW M2 va folosi propulsorul utilizat pe M3 și M4, iar modelul de performanță va putea fi comandat cu o cutie de viteze manuală cu 6 trepte sau cu cutia de viteze M Steptronic cu 8 trepte.
Caracteristicile sportive ale condusului sunt intensificate de șasiul adaptiv M și de tracțiunea spate la noul BMW M2, în timp ce sistemul de frânare provine tot de la M3 și asigură controlul puterii.
Aspectul sportiv al noului BMW M2 este completat de o selecție de opțiuni speciale de echipare. De exemplu, un acoperiș din carbon pentru a reduce greutatea și scaune din același material pentru șofer și pasager, disponibile și opțional.
BMW nu specificat datele tehnice, dar revista germană Auto Bild susține că cel mai probabil viitorul M2 va dispune de 450 CP și 550 Nm.
Publicația germană mai susține că noul model va efectua sprintul de la 0 la 100 km/h în aproximativ patru secunde și va putea rula cu o viteză maximă de 280 km/h.
Premiera mondială a noului BMW M2 va avea loc în octombrie, urmată de lansarea pe piață în aprilie 2023.
Pe data de 24 mai 2022 s-au împlinit 50 de ani de la înfiinţarea diviziei de performanță BMW M GmbH și bavarezii au decis să ofere cu aproape un sfert de an mai devreme primele proiecte aniversare.
Sigla BMW cu semicercuri deplasate în albastru, violet şi roşu a fost folosită pentru prima dată în 1973 pe maşina de curse a BMW Motorsport GmbH, companie care fusese înfiinţată cu un an înainte. În 1978 şi odată cu debutul BMW M1 au urmat cele trei dungi de culoare înclinate spre dreapta şi sprijinite pe litera M.
Între timp, violetul a făcut loc unui albastru închis, iar BMW Motorsport GmbH operează sub numele BMW M GmbH din 1993.
Opțional se pot comanda embemele aniversare dispuse pe partea frontală, pe cea din spate şi pe butucii roţilor. Această ofertă unică în istoria BMW M va fi disponibilă pentru comandă de la sfârşitul lunii ianuarie 2022.