EXCLUSIV. Trenul Gara de Nord-Aeroport Otopeni, care va circula din 13 decembrie, e spaima taximetriștilor: ”O să ne îngroape de tot”

Andrei Cezar 11.12.2020, 20:16

De mâine noapte, în incinta Aeroportului Internațional ”Henri Coandă” din Otopeni se va auzi, pe lângă zgomotul motoarelor turate ale aeronavelor gata să decoleze și scrâșnetul roților de tren gata să preia călătorii sosiți în aeroport. Pregătirile pentru deschiderea tronsonului de cale ferată Aeroport – Gara de Nord sunt pe ultima sută de metri. Se fac ultimele retușuri, iar de pe data de 13 decembrie, de la miezul nopții, zeci de garnituri ale CFR, dar și ale altor doi operatori privați vor parcurge zilnic traseul. Prețul biletelor pentru o călătorie variază între 7 și 8,3 lei, însă potrivit unui comunicat recent al companiei feroviare de stat, costul unei călătorii va fi redus. Doar prețul unui bilet de autobuz este mai mic, însă și durata de parcurgere a traseului este, cel puțin teoretic, mai mare. Vestea deschiderii liniei de tren nu le-a căzut bine taximetriștilor care își așteaptă clienții în fața aeroportului. Ei consideră că vor avea de suferit odată cu deschiderea noii gări. Iată ce ne-au declarat, astăzi, persoanele prezente pe Aeroportul Internațional din Otopeni despre noul proiect.

Cu ce este mai convenabil să ajungi de la Aeroportul Internațional ”Henri Coandă” până la Gara de Nord? Cu trenul, autobuzul, sau cu taxiul?

Potrivit CFR Călători, care a publicat mersul trenurilor 2020-2021 pe site-ul instituției, prima garnitură dedicată publicului care va tranzita traseul Aeroportul Internațional ”Henri Coandă” din Otopeni – Gara de Nord din București va pleca la 00.31, pe data de 13 decembrie. Trenurile companiei sunt formate din automotoare Desiro (Săgeata Albastră) și vor parcurge cei 19 km de linie în aproximativ 20-25 de minute.

În total, în 24 de ore vor parcurge acest traseu nu mai puțin de 72 de garnituri (36 de perechi), care aparțin următorilor operatori de transport feroviar de călători:

  •  SNTFC CFR Călători (operatorul național de transport feroviar de călători) – 42 de trenuri, dintre care 20 de trenuri vor circula între orele 0:00 – 10:16 și 22 trenuri, între orele 14:30 – 24:00;
  • Regio Călători (operator privat de transport feroviar de călători) – 20 de trenuri, dintre care 12 trenuri vor circula între orele 21:50 – 05:36 și 8 trenuri, între orele 09:50 – 14:56;
  • Transferoviar Călători (operator privat de transport feroviar de călători) – 10 trenuri, dintre care 2 trenuri vor circula între orele 02:30 – 03:36, 6 trenuri între orele 10:30 – 14:16 și 2 trenuri în intervalul 20:30 – 21:36, potrivit Hotnews.ro.
Gara din Aeroportul International ”Henri Coanda”
Gara din Aeroportul International ”Henri Coanda”

”Este o soluție bună. Noi stăm aproape de Gara de Nord și cred că ne-ar ajuta pe viitor”, ne-au spus doi bucureșteni 

Altădată plin de oameni, cel mai important aeroport din țară suferă acum din cauza pandemiei. Atât la terminalul Sosiri cât și la Plecări, călătorii nu mai sunt prezenți în număr atât de mare ca în vremurile bune. În aceste condiții, se pare că cele 72 de garnituri zilnice care vor pleca din gara aeroportului vor fi mai mult goale.

Doi tineri, soț și soție, abia ajunși în aeroport se arată, însă, mulțumiți de noul proiect: ”Este o soluție bună. Noi stăm aproape de Gara de Nord și cred că ne-ar ajuta pe viitor. Cred că am ajunge mult mai repede decât cu orice mijloc de transport. Acum am venit cu taxiul și am făcut cam 40 de minute.”

Gara din Aeroportul International ”Henri Coanda”
Gara din Aeroportul International ”Henri Coanda”

În cât timp ajungi de la aeroport la gară, cu taxiul, trenul sau autobuzul

Atât taxiul, cât și linia express de RATB 780, sunt variante pentru același traseu aeroport-gară. În cazul autobuzelor, distanța este parcursă în aproximativ 45 de minute, potrivit unuia dintre șoferi: ”Este bun și trenul, o să mai preia din oameni. Bine, în perioada aceasta nu prea mai sunt, din cauza pandemiei, dar e de viitor. Nici pe șosea nu mai e așa aglomerat. Noi facem cam 45 de minute până la gară (Gara de Nord – n.r.). Acum depinde de fiecare om în parte ce își dorește. La noi, avantajul ar fi că omul poate coborî mai aproape de casă. Cu trenul, dacă ajunge la gară, cine știe câte mijloace mai trebuie să schimbe până acasă.”

Taximetriștii, care cereau 80 lei pentru o cursă, sunt disperați: ”O să ne îngroape de tot după ce dau drumul la tren” 

Costul unui bilet RATB este de 3,5 lei. Iar trenul, conform ultimelor informații, va costa 4. Cât despre taxiuri, în rândul șoferilor acestora entuziasmul nu este tocmai la cote ridicate. Unul dintre ei ne-a mărturisit că o cursă de la aeroport la gară costă ”cam 70-80 de lei”, iar ca timp ”20 de minute”.

Șofer de taxi: ”O să ne îngroape de tot după ce dau drumul la tren. Și așa ne-au îngropat destul aplicațiile. Taximetria nu mai merge. Mai aveam noroc cu câte o cursă din asta mai lungă. Acum, o să vedem ce va fi.”

Pentru asigurarea legăturii directe între Gara București-Nord și Aeroportul Internaţional ”Henri Coandă”, CFR SA a derulat două proiecte feroviare. Primul dintre ele a constat în dublarea liniei de cale ferată Mogoşoaia – Baloteşti și s-a ridicat la un cost de 50,5 milioane lei, bani primiți de la Bugetul de Stat. Al doilea proiect l-a reprezentat construirea unei noi linii pentru Racord C.F. (din zona Odăile) la Terminalul T1, Aeroportul Internațional ”Henri Coandă”. Acesta din urmă a avut un cost de 412.719.666 lei și a fost finanțat din fonduri europene și din bugetul de stat.

Gara din Aeroportul International ”Henri Coanda”
Gara din Aeroportul International ”Henri Coanda”
Urmăriți Impact.ro și pe