450.000 de români au primit despăgubiri de la firmele de energie electrică în 2020. Sumele sunt de patru ori mai mari decât în 2019

Stan Filon 28.07.2021, 15:27
450.000 de români au primit despăgubiri de la firmele de energie electrică în 2020. Sumele sunt de patru ori mai mari decât în 2019

Românii au învățat să ceară socoteală furnizorilor care nu se țin de promisiuni, iar dovadă stau ultimele cifre privind sumele plătite de companiile de energie electrică clienților nemulțumiți! Trebuie menționat însă și faptul că s-a modificat și legea! Cifra plătită pur și simplu a explodat în anul 2020, față de anul 2019!

450.000 de români au primit despăgubiri de la firmele de energie electrică în 2020

Nu mai puțin de 450 de mii de români au primit anul trecut despăgubiri din partea distribuitorului de energie electrică, după ce au întâmplinat diferite problele. Aceștia au reclamat întreruperile prea dese de electricitate, supratensiunile care le-au ars aparatura electrică, dar și pentru faptul că s-a intervenit cu întârziere, scrie economica.net.

Cei circa 450 de mii de clienși nemulțumiți au fost recompensați cu suma de 20,5 milioane de lei pentru neplăcerile cauzate. Peste 90% din bani au fost plătiți de firmele de distribuție ale grupului Enel clienților din propria rețea. Nu se știe îns dacă și ceilalți distribuitori de electricitate s-au comportat la fel cu clienții lor nemulțumiți, deoarece nu există date în acest sens.

450.000 de romani au primit despagubiri de la firmele de energie electrica in 2020. Sumele sunt de patru ori mai mari decat in 2019
450.000 de romani au primit despagubiri de la firmele de energie electrica in 2020. Sumele sunt de patru ori mai mari decat in 2019

Distribuitorii de energie electrică sunt obligați să acorde compensații în trei situații

Suma plătită anul trecut este de patru ori mai mare față de anul 2019, când s-a plătit pentru neplăcerile cauzate suma de 5,6 milioane de lei. Potrivit reglementărilor, companiile de distribuție din cele opt zone de rețea din România, controlate de grupurile Enel, CEZ, Electrica și E.On, trebuie să acorde compensații clienților în trei situații: dacă întreruperile în alimentare sunt prea lungi sau prea dese, dacă energia electrică nu este livrată în standardele tehnice (celebrele fluctuații de tensiune) sau dacă nu răspund la timp oricăror solicitări ale clienților.

Dar de c a explodat pur și simplu numărul de compensații în 2020? Ei bine legislația s-a modificat în anul 2019. Pentru întreruperile prea lungi sau prea dese a energiei electrice, s-a impus acordarea automată a compensațiilor pentru neîndeplinirea indicatorilor de continuitate a alimentării cu energie eletrică pentru toate nivelurile de tensiune.

S-a modificat legea

Așadar, dacă suferiți pene de curent prea lungi sau prea dese raportat la standardul impus de ANRE, distribuitorul de energie electrică este obligat să vă acordă compensații în mod automat, fără ca măcar să le solicitați dumneavoastră. Din această cauză suma acordată pentru compensații a crescut de patru ori, față de anul 2019. Au fost acordare 414.000 de astfel de compensații (adică 80% din total), cu o valoare totală de 16,5 milioane de lei, tot 80% din suma totală de circa 20,5 milioane. În 2019, fuseseră acordate compensații de doar 5 milioane de lei pentru clienții afectați de întreruperile prea lungi sau prea dese, în doar 118.000 de cazuri.

Compensațiile privind calitatea comercială a serviciului de distribuție (pentru că nu s-a răspuns potrivit standardului la solicitările clienților) reprezintă 19,08 % din total, ca valoare (aproape 4 milioane de lei), iar compensațiile referitoare la calitatea tehnică a energiei doar 0,34% (sub 70.000 lei).