„Vremuri grele” pentru furnizorii de gaze și energie. Trebuie să restituie în cinci zile banii facturilor emise greșit

Mihnea Tălău 10.02.2022, 13:22
„Vremuri grele” pentru furnizorii de gaze și energie. Trebuie să restituie în cinci zile banii facturilor emise greșit

Toți românii care au fost „păcăliți” cu facturile uriașe la gaze și energie electrică vor fi despăgubiți. Potrivit vicepreședintelui ANRE, Zoltan Naghy, aceștia vor primi facturile reale până în luna iunie. Dacă se va dovedi că au fost încărcați la facturi, furnizorii serviciilor vor fi obligați să le restituie banii în maximum cinci zile.

El a spus că furnizorii au aplicat legea, dar nu au avut norme de aplicare la timp. Dacă au aplicat sau nu corect legea, rămâne de văzut.

„Vom stabili dacă facturile sunt corecte sau nu”

„S-au făcut controale la absolut toți furnizorii de energie electrică și gaze. O parte din controale sunt finalizate, dar vom reveni pentru a verifica dacă aplica legea pe toate cele cinci luni.
Furnizorii au aplicat legea, nu au avut norme de aplicare la timp, au comunicat clienților că odată ce se lămuresc dau facturi bune.

Noi la controale nu am intrat în detaliu factură cu factură, ne-am rezumat la a verifica dacă au aplicat sau nu legea, dacă au aplicat sau nu corect vedem de acum încolo. Abia apoi stabilim dacă sunt corecte sau nu”, a explicat Zoltan Naghyj, joi la conferința organizată de Antena 3 prin proiectul România Inteligentă.

Doua localitati din Romania au facut o economie uriasa la facturile de energie

Furnizorii obligați să restituie banii în 5 zile

El a mai spus că în cazul în care consumatorul are dreptate, în privința facturilor umflate, furnizorul trebuie să îi restituie banii în cinci zile.

„Dacă furnizorul constată diferența în plus sau în minus trebuie corectat până la 1 iunie.
În facturi trebuie să apară separat sumele cu minus pe pagina 2.
Dacă au nelămuriri, să ia legătura cu furnizorul. Chiar și în cazul neplăţii până când furnizorul nu-i dă un motiv, consumatorul nu poate fi sancționat pentru neplată.

Dacă consumatorul are dreptate în 5 zile furnizorul trebuie să facă corecția să-i dea banii.
Ministrul Energiei trebuie să facă plățile către furnizori. Este principala grijă a furnizorilor, după două luni și jumătate nu s-au făcut plăţi.

Furnizorii sunt în situaţia dificilă din punct de vedere al Cash flowului. Este un mecanism care se poate strica foarte ușor din cauza acestor necorelări.
O grijă pentru noi și Ministerul Energiei este costul energiei pentru consumul energetic al rețelelor”, susţine Zoltan Nagy.

Ministrul Energiei, Virgil Popescu a declarat că marți a avut o întâlnire online cu toti furnizorii în vederea rezolvării stringentei probleme a facturilor.

Cum se împart banii în cuplul lor?
Urmăriți Impact.ro și pe
Mihnea Tălău
Mihnea Tălău. Redactor la impact.ro. Dedicat presei încă din 1998. Am o diplomă în Drept, un „mic” masterat și o scoală de jurnalism. Am avut norocul și onoarea de a face parte, în...