Vești bune pentru românii care s-au trezit cu facturi mai mari la curent. Legea este în favoarea lor

Stan Filon 21.09.2022, 13:27
Vești bune pentru românii care s-au trezit cu facturi mai mari la curent. Legea este în favoarea lor

Vin vești bune pentru românii care s-au trezit cu facturi mai mari la curent! Vicepreședintele ANRE, Zoltan Nagy Bege, a vorbit despre facturile mari la curentul electric, dar și despre plafonarea facturilor. A explicat ce se întâmplă dacă nu trimitem indexul în fiecare lună și dacă vom mai beneficia de plafonarea prețului la electricitate, dacă contorul este citat de distribuitor la 3 luni de zile.

Vești bune pentru românii care s-au trezit cu facturi mai mari la curent

Vicepreședintele ANRE, Zoltan Nagy Bege, a încercat să-i mai lămurească pe românii îngroziți de prețul electricității, dar și de facturile uriașe la curent pe care mulți le-au primit deja. Oficialul a spus că în cazul facturilor la curent contestate, legea revede că plata se suspendă până la primirea unui răspuns oficial de la furnizor.

„Clientul ar trebui să facă o plângere sau măcar să întrebe furnizorul de ce a procedat cum a procedat. Și până când nu primește un răspuns, și termenul de răspuns de la furnizor este de 15 zile lucrătoare, până nu primește un răspuns la o factură contestată, obligația de plată se suspendă”, a declarat vicepreședintele ANRE, Zoltan Nagy Bege, pentru digi24.ro.

Vesti bune pentru romanii care s-au trezit cu facturi mai mari la curent
Vesti bune pentru romanii care s-au trezit cu facturi mai mari la curent

„Orice consumator are dreptul să încheie o convenție”

Foarte mulți români se tem să nu piardă plafonarea prețului la electricitate suportată de stat pentru că nu au posibilitatea, din diferite motive, să trimită în fiecare lună indexul, iar distribuitorul trimite oameni pe teren pentru citirea contorului o dată la trei luni.

„Este sarcina distribuitorului de energie să citească contorul cel puțin o dată la 3 luni, conform legii, și să comunice furnizorului la care este clientul respectiv. În momentul în care furnizorul nu primește de la distribuitor în oricare dintre luni un index citit, sunt niște reguli care trebuie aplicate. Și sunt mai multe variante. Dacă furnizorul a primit indexul citit, pentru că indexul citit se comunică furnizorului, atunci aplică ce a primit de la client, valoarea comunicată de către client. Dacă nu are nici citire de la distribuitor, nici citirea clientului, următoarea măsură, următorul pas al furnizorului este să ia pentru luna respectivă cantitatea din convenția de consum. Orice consumator are dreptul să încheie o convenție de consum cu furnizorul. Convenția de consum arată – și este pur și simplu alegerea clientului -, dacă clientul declară că într-o lună va consuma 100 de kW/oră, sau atât trece în convenția de consum, și convenția de consum este pe 12 luni, practic sunt 12 căsuțe, pot fi aceleași cantități sau cantități variabile, dar furnizorul în momentul în care nu are nici citire de la distribuitor, nici autocitirea clientului, următoarea valoare trebuie să o ia din convenția de consum. Dacă nu are nici această convenție de consum, de abia atunci are dreptul să estimeze în funcție de istoricul de consum al clientului”, a mai spus vicepreședintele ANRE,

Urmăriți Impact.ro și pe
Stan Filon
Mi-am dorit întotdeauna ca articolele mele să schimbe lucrurile în bine, fie că am scris despre corupția din România  sau am prezentat poveștile de viață ale unor oameni obișnuiți. Îmi...