Veste proastă pentru români. Produsul care se scumpește de la 1 iulie

Beatrice Dumitru 28.06.2023, 14:33
Veste proastă pentru români. Produsul care se scumpește de la 1 iulie

Luna iulie vine cu prețuri mai mari pentru un anumit produs, iar românii vor fi nevoiți să scoată mai mulți bani din buzunar pentru acesta, fiind una dintre cele mai mari scumpiri. Despre ce produs este vorba și care va fi noile prețuri.

Produsul care se scumpește de la 1 iulie

Liderul pieței de țigări din România din punct de vedere al volumelor comercializate, BAT, a decis să scumpească pachetul de țigări cu până la 1 leu, din data de 3 iulie, Aceasta este una dintre cele mai mari scumpiri, deoarece, până acum, țigările populare se scumpeau cu 50 de bani pe pachet, scrie

Cele mai populare brand-uri, cum ar fi Kent, Pall Mall sau Winston, sunt mai scumpe cu un leu pe pachet. Astfel, Pall Mall albastru va costa 24,5 lei, iar Kent Blue va costa 25,5 lei. Rothmans Blue va costa 25,5 de lei pachetul, Vogue 26,5 de lei iar Viceroy Red 24 lei.

Veste proastă pentru români. Produsul care se scumpește de la 1 iulie
Tigările se scumpesc de pe 3 iulie.

JTI și Philip Morris, ceilalți mari jucători din piață, încă nu au anunțat scumpiri, însă în mod normal urmează exemplul liderului pieței.

Cea mai recentă scumpire BAT a fost făcută pe 1 aprilie 2023, iar cea anterioară pe 29 decembrie 2022. Nivelul accizei specifice la ţigarete în perioada 1 aprilie 2023 – 31 martie 2024, inclusiv, este de 493,988 lei/1.000 de ţigarete. În ultimii zece ani, prețul mediu al unui pachet de țigări vândut în România s-a dublat.

Un brand de țigări, retras de pe piață

Brandul de țigări Marlboro, introdus pe piață în 1924 de către Philip Morris și preferat de mulți români, va fi retras de pe piață și nu va mai fi comercializat în cadrul marilor lanțuri de magazine. Gigantul american din industria tutunului a anunțat că va renunța la producția și distribuția de țigări clasice.

Ne vom retrage din afacerea cu țigări și vom oferi doar produse cu risc redus”, a declarat Markus Essing, șeful austro-german al companiei americane de tutun Philip Morris, la un eveniment organizat în Berlin.

Retragerea țigărilor clasice de pe piață va avea loc treptat, într-un interval estimat de zece până la cincisprezece ani. În viitor, Philip Morris intenționează să ofere fumătorilor doar dispozitive de încălzire a tutunului și țigări electronice pentru lichide, care conțin mai puține substanțe nocive în comparație cu țigările tradiționale.

Urmăriți Impact.ro și pe
Beatrice Dumitru
Este redactor pe zona de Actualitate Impact.ro. Beatrice a absolvit Facultatea de Jurnalism și cursurile de prezentatori, redactori, reporteri și operatori tv în cadrul Academiei de Radio și...