În prezent, există foarte mulți consumatori casnici care se plâng că nu le-a mai venit factura la energie electrică de foarte multe luni, astfel că un oficial din Ministerul Energiei a decis să intervină pentru rezolvarea problemei, spunând ce ar trebui să facă aceștia în cazul cărora vor fi întârzieri la emiterea facturilor la energie electrică, pentru a nu fi încărcaţi la plată.
Dan Drăgan, secretarul de stat în Ministerul Energiei a declarat că ANRE urmează să iniţieze mai multe demersuri pentru o legislaţie secundară, cu scopul de a evita toată presiunea pusă asupra consumatorilor finali în ultimele luni.
„Ca şi un consumator final, în cazul în care nu primeşte la momentul definit în contract partea de facturare, nu primeşte facturile emise de către furnizori, cred că este foarte important ca acesta să revină către furnizorii respectivi, în cazul în care vor exista aspecte punctuale şi totodată către Autoritatea de Reglementare în domeniu care trebuie să ia măsurile, alături de furnizori, pentru a actualiza sistemele informative şi a fi în măsură să emită aceste facturi în timp util”, a declarat Dan Drăgan, conform stiripesurse.ro.
Secretarul de stat în Ministerul Energiei a ținut să mai precizeze că în contextul în care mai mulți furnizori se vor afla în imposibilitatea de a emite facturi către consumatorii finali, aceștia vor avea în vedere ca plata acestor facturi să nu se facă în acelaşi moment în care ele vor fi emise pentru o perioadă mai lungă, dacă un consumator primeşte până la patru facturi într-o perioadă extrem de scurtă sau și mai rău, în același timp.
[rssfeed id='1609318597' template='list' posts=2]„Sunt convins că şi Autoritatea de Reglementare care urmăreşte acest proces şi este în strânsă legătură cu actorii din piaţă va iniţia demersurile, dacă va fi necesar, într-o legislaţie secundară pentru a evita presiunea asupra consumatorilor finali într-o perioadă scurtă de timp”, a mai spus acesta.
Compania Electrica Furnizare este bună de plată, primind două amenzi în valoare totală de 20.000 de lei, aplicate de către Comisariatul Regional pentru Protecţia Consumatorilor Regiunea Sud Muntenia. S-a decis aplicarea acestora după ce comisarii de la protecţia consumatorilor au înştiinţat furnizorul de electricitate cu privire la faptul că au primit extrem de multe sesizări de la consumatori deoarece nu au mai primit facturi de câteva luni și nu își doresc să fie puși în poziția de a le plăti pe toate odată, deoarece asta ar însemna un cost mult prea mare pentru aceștia.
„Operatorul economic a fost sancţionat de comisarii Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Prahova cu 2 amenzi in valoare totală de 20.000 lei pentru nerespectarea măsurilor dispuse în documentul de control anterior (emiterea facturilor în termen de maxim 15 zile), precum şi pentru nerespectarea condiţiilor contractuale de a emite facturile la timp.
În acelaşi timp s-au dispus măsuri de remediere a deficienţelor (emiterea facturilor către consumatorii casnici)”, a notat şeful CRPC Sud-Muntenia.
Oficialii companiei au venit cu un răspuns la această problemă, spunând că întreg procesul de facturare a fost întârziat din cauza schimbările legislative, astfel că toți că cei care primesc facturi cu valori mari au posibilitatea de a cere plata eşalonată a acestora şi chiar va exista o perioadă de graţie suplimentară.