Veste mare despre Dacia. Un grup petrolier din Arabia Saudită preia o parte din afacerile din România

Stan Filon 17.01.2023, 13:08
Veste mare despre Dacia. Un grup petrolier din Arabia Saudită preia o parte din afacerile din România

Sunt mutări importante la Renault despre care a scris Reuters. Jurnaliștii precizează faptul că Renault se asociază cu arabii de la grupul petrolier Aramco și cu compania chinezească Geely în producția de motoare pentru autoturismele Dacia!

Veste mare despre Dacia

Așadar, motoarele autoturismelor Dacia nu vor mai fi produse doar de Renault, ci acestea vor fi realizate în cadrul unui grup format din Renault, Aramco și Geely. Arabii de la Aramco vor deține 20% în această asociere, urmând ca Renault să fie asociat minoritar.

Cu toate acestea, chiar dacă compania franceză ar rămâne astfel asociat minoritar pe acest segment, aceasta va controla în continuare producția de automobile românești, precizează Reuters într-un raport. În plus, s-a mai aflat că gigantul petrolier Aramco va deține și centrele de cercetare din România ale producătorului de automobile.

Veste mare despre Dacia
Veste mare despre Dacia

Cea mai mare companie petrolieră din lume investește la Pitești

Așadar, Renault și Geely Automobile din China sunt pe punctul de a finaliza un acord în urma căruia Aramco, producătorul de petrol din Arabia Saudită (deținut de stat) va primi 20% din conglomeratul care fabrică motoare Dacia pe benzină și hibride pentru cele două firme de automobile.

Atât Renault, cât și Geely, își vor diminua la câte 40% participația la entitatea care va deține Renault Mécanique Roumanie (uzinele de motoare și cutii de viteză), precum și centrele de cercetare, proiectare și testare de la București și de la Titu. Renault păstrează în continuare uzina de asamblare de autovehicule de la Mioveni, precum și fabrica de șasiuri, dar devine acționar minoritar la uzina de motoare și la celelalte entități asociate Dacia-Renault din România, care în total au aproape două mii de angajați.

În urma acestei asocieri, se urmărește creșterea capacității de producție până la 5 milioane de motoare și transmisii hibride și cu emisii reduse. În plus, prin investițiile făcute de Aramco, este cea mai mare companie de petrol din lume, se urmărește dezvoltarea tehnologiilor care ar prelungi viața motoarelor pe benzină și a celor hibride, deși piața auto se concentrează pe trecerea la vehicule pur electrice. Să fie acesta un semn că mașinile electrice nu reprezintă o soluție viabilă? Rămâne de văzut. Interesant este faptul că tot compania saudită este cea care ar trebui să dezvolte tehnologiile de propulsie cu combustibil sintetic și motoare cu hidrogen, mai scrie Reuters.

Urmăriți Impact.ro și pe
Stan Filon
Mi-am dorit întotdeauna ca articolele mele să schimbe lucrurile în bine, fie că am scris despre corupția din România  sau am prezentat poveștile de viață ale unor oameni obișnuiți. Îmi...