Veste cruntă pentru românii cu credite în lei. Anunţ de ultimă oră făcut de Banca Naţională

Nicu Stan 01.10.2021, 18:07
Veste cruntă pentru românii cu credite în lei. Anunţ de ultimă oră făcut de Banca Naţională

Sunt vești proaste pentru românii care au credite în lei după anunţul de ultimă oră făcut de Banca Naţională a Românii. Ce se întâmplă cu dobânzile la creditele în lei, vedeți în articolul de mai jos.

Vești proaste pentru românii care au credite Prima Casă în lei. Ce se întâmplă cu dobânzile

După ce valul patru s-a întețit în țara noastră, nici veștile din punct financiar nu sunt mai bune. Astfel sunt vești foarte proaste pentru românii care au credite în lei, după anunțul făcut de Banca Națională a României (BNR).

Astfel, ROBOR la 3 luni, indicele în funcție de care se calculează rata dobânzilor la creditele contractate pentru prin programul Prima Casă, a crescut la 11,79 %.

Ce se intampla cu creditele in lei
Ce se intampla cu creditele in lei

La cât a ajuns IRCC

Pe de altă parte, Indicele de Referință pentru Creditele Consumatorilor (IRCC) este de 1,08 %

De asemenea, începând cu data de 11 noiembrie 2019 ratele dobânzilor pieţei monetare interbancare ROBID (la depozitele atrase)/ROBOR (la depozitele plasate) sunt calculate în fiecare zi, în baza Regulilor privind stabilirea ratelor de referință ROBID/ROBOR.

Marea Britanie, probleme tot mai mari după Brexit

Pe dea altă parte, o știre din economie arată că Marea Britanie se va confrunta cu un val de scumpiri după ce, de la 1 octombrie, solicită prezentarea unui paşaport valabil pentru toţi românii care intră pe teritoriul său, printre aceștia regăsindu-se și șoferii de TIR.

Anglia se așteaptă la un val de scumpiri

În contextul în care 75% dintre şoferii de tir nu au acest document, avertizează reprezentanţii unei companii de transport de mărfuri, se așteaptă scumpirea unor mărfuri în această țară.

“Faptul că trei din patru şoferi de tir sau camion nu au paşaport se traduce în întârzieri de livrare şi preluare marfă din Marea Britanie pentru că nu mai sunt atât de mulţi transportatori disponibili. Se vor trimite doar mărfurile care sunt urgente, importante, dar şi cele pentru care se va plăti mai mult decât costul uzual.

Care vor fi urmările faptului că șoferii de TIR vor ocoli Marea Britanie

La final, toată această situaţie va genera preţuri mai mari la produsele finale. Un alt efect la nivel de industrie este că transportul către Marea Britanie va deveni un fel de nişă. Exceptând condiţia obligatorie pentru şoferi de a deţine paşaport, transportatorii trebuie să se asigure că aceştia sunt pregătiţi şi instruiţi în ceea ce priveşte efectuarea operaţiunilor vamale.

Un alt cost crescut cu transporturile care se va reflecta către consumatorul final şi, implicit, în inflaţie. Unii dintre transportatorii care aveau rute pe Marea Britanie se vor reorienta către alte ţări, ceea ce va duce la un surplus de camioane pe acele state. Efectul va fi cel de scădere a preţurilor de transport pe relaţiile respective”, a declarat Octavian Blăjan, CEO Euro Team GB Spedition.

Urmăriți Impact.ro și pe