Vânzările BMW Group au scăzut în prima parte a anului. Dar compania germană înregistrează un avans puternic pe segmentul mașinilor electrice

Bogdan Bârliga 08.07.2022, 15:58
Vânzările BMW Group au scăzut în prima parte a anului. Dar compania germană înregistrează un avans puternic pe segmentul mașinilor electrice

BMW Group a livrat în prima parte a acestui an 1.160.443 de automobile și dintre acestea 75.891 de mașini au fost cu propulsie electrică.

Comparativ cu perioada similară a anului 2021 vânzările au scăzut cu 13,3% la nivel de grup, dar compania germană înregistrează tot mai multe comenzi pentru autoturismele electrice.

Un început de an problematic

Situaţia geopolitică din Europa de Est, efectele carantinei intermitente din China şi blocajele persistente ale disponibilităţii semiconductorilor au afectat producția de autoturisme în acest început de an.

Anul trecut vânzările BMW Group au atins anul trecut un nou maxim istoric, iar bavarezii au învins Mercedes-Benz chiar și pe piața din Germania.

BMW Group a reuşit să-şi extindă în continuare poziţia de lider în segmentul auto premium în prima jumătate a anului.

Compania a livrat clienţilor un total de 1.160.443 de automobile BMW, MINI şi Rolls-Royce. Comparativ cu prima jumătate a anului 2021, cea mai puternică din istoria companiei, vânzările au scăzut cu 13,3%.

Scădere și pentru marca BMW

BMW a vândut un total de 1.016.541 de automobile la nivel mondial (-13,7%) în prima jumătate a anului. Modelele BMW Seria 4 au avut rezultate bune, cu vânzări în creştere cu mai mult de jumătate faţă de anul anterior, la 58.805 de unităţi (+52,1%).

Cu 81.198 de unităţi vândute în prima jumătate a anului 2022, BMW M GmbH a fost doar puţin sub nivelul-record de anul trecut (-2,6%).

Cerere crescută pentru modelele MINI electrice

Marca MINI a livrat clienţilor 140.711 automobile în prima jumătate a anului (-10,9 %). Pe de altă parte producătorul britanic a livrat 18.430 de automobile electrice Cooper SE vândute în întreaga lume în iunie (+37,0%) reprezintă un mesaj încurajator.

Supriza din segmentul de lux

Rolls-Royce Motor Cars a raportat vânzări de 3.191 (+6,8%) automobile în prima jumătate a anului. A existat o cerere mare continuă pentru toate modelele, cu comenzi ale clienţilor care se extind acum până în 2023.

Primul automobil electric al companiei, Rolls-Royce Spectre, este supus în prezent unor teste ample înainte de a veni pe piaţă în trimestrul al patrulea 2023.

Acest nou model este în avangarda mişcării companiei de a produce numai produse Rolls-Royce electrice până în 2030.

Cerere constantă pentru motociclete

Între ianuarie şi iunie, BMW Motorrad a livrat clienţilor 107.555 de motociclete. În ciuda condiţiilor generale dificile, BMW Motorrad a atins date de vânzări echivalente cu nivelul-record din aceeaşi perioadă a anului 2021 – arătând o scădere de doar 0,1%.

Gama de produse extrem de atractivă şi lansarea cu succes pe piaţă a unor modele noi inovatoare, cum ar fi CE 04 electric, pun bazele succesului BMW Motorrad.

Situația vânzărilor pe regiuni

În Europa, vânzările combinate pentru BMW şi MINI în primul semestru au totalizat 433.989 de unităţi (-13,9%).

În China, BMW Group a vândut un total de 378.727 de automobile BMW şi MINI în primul semestru – o scădere cu 18,9% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Vânzările de automobile electrice în China au crescut cu 74,8%.

n SUA, 164.626 de automobile BMW şi MINI au fost livrate clienţilor în perioada ianuarie-iunie a acestui an (-10,3%).

Urmăriți Impact.ro și pe
Tags:
Bogdan Bârliga
Este editorul coordonator al secției Auto de pe Impact.ro. A început să lucreze în presă din anul 2002 și a experimentat mai multe domenii de activitate ( politic, social, economic) până...