După ridicarea stării de alertă, Casa Naţională de Asigurări de Sănătate a transmis un comunicat prin care îi informează pe asiguraţi care sunt documentele medicale a căror valabilitate nu va mai fi prelungită automat după data de 1 aprilie 2022. Astfel, pacienții vor fi nevoiți să meargă din nou la medic pentru obținerea documentelor medicale a căror valabilitate a fost prelungită automat pe perioada pandemiei de coronavirus.
Mii de pacienți vor avea nevoie de o nouă evaluare a medicului specialist pentru a primi documentele medicale care pe timpul pandemiei de coronavirus s-au prelungiat automat, însă valabilitatea acestora va înceta la data de 1 aprilie 2022, așa cum a arătat CNAS printr-un comunicat de presă.
„Conform unui proiect de act normativ, o serie de documente, a căror valabilitate a fost prelungită în repetate rânduri pe perioada stării de alertă, îşi vor pierde valabilitatea în data de 31 martie 2022, fiind necesară o nouă evaluare a medicului specialist pentru emiterea unor noi documente”, a transmis, luni, CNAS.
Potrivit sursei citate, nu vor fi afectate de această reglementare documentele care se află în perioada de valabilitate. Perioada de valabilitate a acestor documente este următoarea:
[rssfeed id='1609318597' template='list' posts=2]Precizări: În situaţia pacienţilor cu stome permanente, pentru obţinerea dispozitivelor de protezarestomii, prescripţia medicală se depune împreună cu cererea la casa de asigurări de sănătate o singură dată pentru un interval de maximum 12 luni consecutive;
În situaţia pacienţilor cu incontinenţă urinară permanentă, pentru obţinerea dispozitivelor de incontinenţă urinară, prescripţia medicală se depune împreună cu cererea la casa deasigurări de sănătate o singură dată pentru un interval de maximum 12 luni consecutive;
Pentru echipamentele pentru oxigenoterapie şi ventilare non invazivă prescripţia medicală se depune împreună cu cererea la casa de asigurări de sănătate o singură dată pentru un interval de maximum 90/91/92 de zile, în funcţie de starea clinică şi evoluţia afecţiunii pentru persoanele care nu sunt încadrate în grad de handicap şi de maximum 12 luni pentru persoanele care sunt încadrate în grad de handicap accentuat sau grav.
Decizia de aprobare pentru procurarea dispozitivului medical are un termen de valabilitate de 30 de zile calendaristice de la data emiterii de către casa de asigurări de sănătate, cu excepţia următoarelor situaţii: Decizia de aprobare pentru procurarea dispozitivelor de protezare stomii şi incontinenţăurinară este valabilă pentru perioada prevăzută în prescripţia medicală, care nu poate fi mai mare de 90/91/92 de zile calendaristice sau maximum 12 luni consecutive, după caz.
Decizia de aprobare pentru procurarea dispozitivelor de protezare stomii şi incontinenţăurinară este însoţită de o anexă cu 3 taloane sau 12 taloane, după caz, corespunzător perioadelor lunare, pentru perioada prevăzută în prescripţia medicală;
Decizia de aprobare pentru închirierea fotoliilor rulante este valabilă pentru perioada prevăzută în prescripţia medicală, care nu poate fi mai mare de 90/91/92 de zile calendaristice;
Pentru echipamentele pentru oxigenoterapie decizia de aprobare este valabilă pentru perioada prevăzută în prescripţia medicală, respectiv maximum 90/91/92 de zile calendaristice sau maximum 12 luni consecutive, după caz;
Pentru aparatele de ventilaţie non invazivă decizia de aprobare este valabilă pentru perioada prevăzută în prescripţia medicală şi nu poate fi mai mare de 90/91/92 de zile calendaristice sau maximum 12 luni consecutive, după caz;
Decizia de aprobare pentru închirierea fotoliilor rulante, aparatelor pentru administrarea continuă cu oxigen şi ventilaţie noninvazivă este însoţită de o anexă cu 3 sau 12 taloane, după caz, corespunzător perioadelor lunare, pentru perioada prevăzută în prescripţia medicală.
Potrivit CNAS, proiectul de act normativ care cuprinde totalitatea modificărilor şi completărilor reglementărilor din sistemul de sănătate care vor intra în vigoare începând cu data de 1 aprilie 2022 se află pe circuitul de avizare interinstituţională.