Un serviciu din magazine care era gratuit se va plăti de acum. Câţi bani vor scoate clienţii din buzunar

Redacția IMPACT 17.07.2022, 15:58
Un serviciu din magazine care era gratuit se va plăti de acum. Câţi bani vor scoate clienţii din buzunar

Criza financiară pare să îşi pună amprenta şi pe cei mai mari retaileri din lume. Astfel, un serviciu care până acum era gratuit în magazine se va plăti. Clienţii vor scoate bani serioşi din buzunar pentru asta, anunţă companiile.

Pentru ce serviciu vor plăti de acum clienţii magazinelor

Din ce în ce mai mulţi retaileri anunţă că un serviciu care până acum era gratuit se va plăti de către clienţi. Aşa cum era de aşteptat, aceştia nu vor fi încântaţi de decizie, în contextul crizei financiare care pare să afecteze întreaga lume.

Este vorba despre returnarea gratuită a produselor achiziționate online. Astfel, companiile vor recupera din pierderile înregistrate cu costurile logistice, având în vedere că retururile costă, în medie, 21% din valoarea comenzii. Situaţia este îngrijorătoare cu cât procentele de returnare au depăşit recorduri istorice în ultimii doi ani, a explicat Federația Naționale de Retail (NRF).

În 2021, vânzările online au însumat 1,05 trilioane de dolari din totalul vânzărilor cu amănuntul din SUA. Tot cei de la NRF au constatat că pentru fiecare 100 de dolari din marfa returnată acceptată, comercianții cu amănuntul pierd 10,30 dolari, o sumă destul de mare.

Serviciul din magazine pentru care clienţii vor scoate bani din buzunar de acum
Serviciul din magazine pentru care clienţii vor scoate bani din buzunar de acum

Ce companii au decis să taxeze clienţii

Cum costurile pentru acest serviciu sunt în creştere, multe companii au hotărât să taxeze clienţii pentru returnarea produselor comandate on-line. Printre retailerii care au luat această decizie controversată se numără şi Zara. Englezii plătesc deja încă din luna mai a acestui an o sumă de 2,45 de dolari (1,95 de lire), în timp ce americanii scot din buzunar aproape 4 dolari.

Şi cei de la NEXT percep o taxă pentru rambursarea produselor. Astfel, clienţii magazinului plătesc 7 dolari pentru a returnări, o sumă destul de mare.

Foot Locker, Saks Fifth Avenue, Abercrombie & Fitch şi Belk fac şi ele parte dintre magazinele care nu mai vor să ofere gratuity serviciul de retur.

 

Urmăriți Impact.ro și pe