Toți clienții Auchan și Carrefour trebuie să afle asta acum. S-a întâmplat sub nasul românilor

Elena Avramescu 12.08.2020, 17:44
Toți clienții Auchan și Carrefour trebuie să afle asta acum. S-a întâmplat sub nasul românilor

Vești proaste pentru Auchan, după ce în urma unei hotărâri ce poate fi atacată cu apel a pierdut procesul prin care a contestat o amendă de 36,563 milioane de lei aplicată de Consiliul Concurenței în luna decembrie 2018. S-a întâmplat după ce, alături de alți retaileri, s-au înțeles să-și coordoneze politica de prețuri.

Toți clienții Auchan și Carrefour trebuie să afle asta acum

Astfel, pe lângă Auchan, și Carrefour a fost sancționat de către Consiliul Concurenței cu 26.995.645 lei (5,79 milioane euro). Alți retaileri sancționați au mai fost: Romania Hypermarche (Cora) SA – 12.410.834 lei (2,66 milioane euro), Quadrant-Amroq Beverages SRL – 5.984.053 lei (1,28 milioane euro), Star Foods EM SRL (divizia Snacks a PepsiCo) – 3.930.920 lei (843.599 euro), Strauss România SRL – 1.785.767 lei (383.236 euro) și Nelson Prod SRL (producător și distribuitor de înghețată și lipie libaneză) – 43.113 lei (9.252 euro), potrivit profit.ro.

Reprezentanții Carrefour România și-au recunoscut fapta, iar pentru acest lucru au beneficiat de o reducere substanțială a amenzii. Toate sancțiunile au fost aplicate în cadrul investigației cu privire la fixarea prețurilor între retailerii Auchan, Cora și Carrefour și furnizorii acestora, în perioada 2010-2016.

Toți clienții Auchan și Carrefour trebuie să afle asta acum
Toți clienții Auchan și Carrefour trebuie să afle asta acum

Totul s-a întâmplat sub nasul românilor

După această investigație s-a sancționat încălcarea regulilor naționale și a regulilor europene de concurență, pentru fixarea prețurilor de revânzare în cadrul promoțiilor desfășurate de retaileri.

În plus s-a mai aflat că în anumite cazuri, prețurile de vânzare la raft nu ar fi fost stabilite potrivit regulilor de piață prin raportul dintre cerere și ofertă. Astfel că furnizorul și retailerul stabileau un preț fix sau minim pentru revânzarea produselor către consumatorul final.

Practica neobișnuită ar fi dus la prețuri mai mari pentru consumatorul final, astfel că retailerul nu a putut să scadă prețul sub limita pe care a stabilit-o cu furnizorul. Este deja a doua investigație derulată de autoritatea de concurență, fiind finalizată cu sancțiuni, pe piața comercializării de produse alimentare.

Urmăriți Impact.ro și pe
Elena Avramescu
Este redactor Impact.ro. Absolventă a Colegiului Naţional ”Mihai Eminescu” din Buzău, precum şi a Facultăţii de Jurnalism din cadrul Universității Hyperion din Bucureşti, Elena Avramescu...