Sorin Grindeanu vine cu vești bune. CFR Infrastructură a semnat un nou contract de 1,91 miliarde de lei

Elena Avramescu 28.11.2022, 14:24
Sorin Grindeanu vine cu vești bune. CFR Infrastructură a semnat un nou contract de 1,91 miliarde de lei

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a făcut un anunț important în cursul zilei de astăzi. Se pare că CFR Infrastructură a semnat un nou contract în valoare de 1,91 miliarde de lei, fiind al patrulea contract de modernizare a căilor ferate din acest an, finanţat prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR).

Contract de 1,91 miliarde de lei semnat de CFR Infrastructură

„Încă un contract de 1,91 miliarde de lei, finanţat prin PNRR, a fost semnat de CFR Infrastructură! Constructorul spaniol are la dispoziţie 42 de luni (6 luni proiectare şi 36 de luni execuţie) pentru modernizarea lotului 2 al tronsonului de cale ferată Caransebeş-Timişoara-Arad (162,19 km). Este al patrulea contract de modernizare a căilor ferate, finanţat prin PNRR, pe care CFR Infrastructură îl semnează anul acesta (7,64 miliarde de lei, fără TVA)”, a scris Sorin Grindeanu, pe pagina sa de Facebook.

Înafară de 54,13 km ai sectorului de cale ferată Lugoj-Timişoara Est (Lotul 2), constructorul are de executat și alte lucrări, precum dublarea liniei de cale ferată, modernizarea staţiilor Lugoj, Belint, Topolovăţ, Recaş şi Remetea Mare, modernizarea a 5 halte de călători, a 14 poduri şi 39 podeţe, și nu în ultimul rând montarea sisteme automate de semnalizare la 17 de treceri la nivel cu calea ferată.

În plus, constructorul spaniol va asigura implementarea sistemului ERTMS pe întregul traseu dar şi construcţia a cinci pasarele pietonale în staţiile Lugoj, Belint, Topolovăţ, Recaş, Remetea Mare, a două pasarele pietonale în haltele Chizătău şi Izvin şi a unui pasaj superior în staţia Lugoj, după care vor fi montate panouri fonoabsorbante.

Sorin Grindeanu vine cu vesti bune
CFR Infrastructură a semnat un nou contract de 1,91 miliarde de lei

Însă cel mai important obiectiv al contractului îl reprezintă modernizarea liniei de cale ferată pe tot traseul, precum și servicii feroviare moderne în spaţiile destinate publicului călător, îmbunătăţirea condiţiilor de exploatare şi operare feroviară, necesare maximizării volumului de mărfuri transportate sau chiar creşterea vitezei de circulaţie la 160 km/h pentru trenurile de călători şi 120 km/h pentru trenurile de marfă.

„Astăzi am semnat un nou contract, în valoare de 1,91 miliarde lei, din cadrul programului de modernizare a tronsonului Caransebeş – Timişoara – Arad (162,19 km), finanţat prin PNRR, şi anume Lotul 2 Lugoj – Timişoara Est, o secţiune care va fi proiectată inclusiv pentru dublarea liniei pe întreaga distanţă de 54,13 km. Avem până în acest moment semnate contracte în valoare totală de peste 5,5 miliarde lei pentru modernizarea infrastructurii feroviare la standarde europene pe 3 din cele 4 loturi ale tronsonului, pe o distanţă de 122,85 de km, de la Lugoj la Arad.

Doresc să menţionez faptul că aştept din partea antreprenorilor să-şi respecte termenele contractuale, în contextul în care ei sunt cei care, în cadrul acestor contracte, elaborează inclusiv proiectele tehnice, în baza cărora vor executa lucrările de modernizare, ceea ce înseamnă că din start eliminăm eventualele probleme de proiectare, aşa cum s-a întâmplat în celelalte proiecte feroviare de modernizare, în care proiectarea şi execuţia lucrărilor au fost incluse în contracte separate”, a spus Ion Simu Alexandru, director general al CFR SA.

„Dacă spun asta, iar o să mă înjure”
Urmăriți Impact.ro și pe
Elena Avramescu
Este redactor Impact.ro. Absolventă a Colegiului Naţional ”Mihai Eminescu” din Buzău, precum şi a Facultăţii de Jurnalism din cadrul Universității Hyperion din Bucureşti, Elena Avramescu...