Sorin Grindeanu, noi vești despre includerea canalului Chilia-Bîstroe în coridorul de transport european: „Noi am transmis punctul nostru de vedere că singura cale navigabilă este canalul Sulina”

Elena Avramescu 06.03.2023, 11:44
Sorin Grindeanu, noi vești despre includerea canalului Chilia-Bîstroe în coridorul de transport european: „Noi am transmis punctul nostru de vedere că singura cale navigabilă este canalul Sulina”

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat că deja a răspuns solicitării Ucrainei, care a cerut Comisiei Europene includerea canalului Chilia – Bîstroe în coridorul de transport european, ținând să precizeze că unica cale navigabilă este canalul Sulina, notează News.ro.

Ministrul Transporturilor, declarație nouă cu privire la canalul Bîstroe

„Mai trebuie ceva, ca în cazul de faţă România să fie de acord. Noi am transmis punctul nostru de vedere că singura cale navigabilă este canalul Sulina. Punct”, a declarat Sorin Grindeanu la Prima News, potrivit News.ro.

În plus, acesta a ținut să explice că nu a apelat la Comisia Dunării deoarece din aceasta face parte și Rusia și nu vrea s-o implice.

„Am mai văzut că a apărut o idee cum e bine să apelăm la Comisia Dunării care e la Budapesta. M-am ferit să fac acest lucru. Din Comisia Dunării face parte şi Rusia”, a mai spus acesta.

Cu doar câteva zile în urmă, ministrul Transporturilor a declarat că Ucraina a anunțat doar o lucrare de mici dimensiuni privind adâncirea canalului Bîstroe, iar ministerul ucrainean a informat că adâncimea canalului a crescut.

„Singura notificare pe care noi am primit-o a fost una pentru o lucrare de mici dimensiuni, în portul Ismail”, a susținut acesta, potrivit Gândul.

Veste bună de la Sorin Grindeanu. Ce se întâmplă cu Autostrada care va traversa Carpaţii
Sorin Grindeanu

În plus, ministrul a precizat că nu se pot face lucrări, nici măcar de întreținere, fără să fie anunțat statul vecin, însă nici măcar acest lucru care nu s-a întâmplat.

„Ucraina a depus în mod oficial o cerere pentru ca Brațul Chilia și Canalul Bîstroe să intre în Rețeaua transeuropeană de transport (TEN-T). Asta se întâmpla acum o lună. Noi, cei de la Transporturi, am spus că nu este normal și nu susținem acest lucru, iar punctul de vedere a fost împărtășit și de Ministerul Afacerilor Externe”, a declarat Grindeanu, la sfârșitul lunii februarie.

Ținând cont că inițial se spunea că se fac lucrări de întreținere, Sorin Grindeanu a mai subliniat că adâncimea canalului navigabil anunțată de Ministerul Transporturilor din Ucraina arată că de fapt au fost făcute lucrări de dragare pentru adâncirea canalului.

În luna februarie a acestui an, Ministerul Mediului, prin Apele Române, a realizat măsurători pe canalul Bîstroe pentru analizarea debitelor, datele arătând că nu sunt modificări semnificative față de verificarea din 2017.

„În cei 6 ani s-au produs ușoare depuneri sau eroziuni, însă s-a remarcat o evoluţie hidromorfologică normal, caracteristică unor debite normale spre reduse, respective o predominare a fenomenului de aluvionare”, conform mai multor documente oficiale,

Urmăriți Impact.ro și pe
Elena Avramescu
Este redactor Impact.ro. Absolventă a Colegiului Naţional ”Mihai Eminescu” din Buzău, precum şi a Facultăţii de Jurnalism din cadrul Universității Hyperion din Bucureşti, Elena Avramescu...