Şoferii de TIR români intră în carantină dacă nu sunt vaccinaţi anti-covid. Lovitură mare pentru angajaţi

Nicu Stan, Gabriel Peneș 22.07.2021, 13:07
Şoferii de TIR români intră în carantină dacă nu sunt vaccinaţi anti-covid. Lovitură mare pentru angajaţi

Şoferii de TIR români intră în carantină dacă nu sunt vaccinaţi anti-covid. Lovitură mare pentru angajaţi. Măsura este valabilă și pentru șoferii de autocare. Toate detaliile despre noua hotărâre, disponibile în articolul de mai jos.

Sute de firme de tranport, la un pas de faliment. Șoferii, obligați să intre în carantină dacă nu sunt vaccinați

Şoferii de TIR români intră în carantină dacă nu sunt vaccinaţi anti-covid. Astfel, este lovitură mare pentru angajaţi. Şoferii de TIR şi autocare vor intra în carantină dacă nu sunt imunizați împotriva coronavirusului.

Noua măsură legislativă, care a intrat în vigoare încă de la 1 iulie, îi pune la grea încercare pe cei care lucrează în transporturi.

Soferii de tir intra in carantina daca nu sunt vaccinati
Soferii de tir intra in carantina daca nu sunt vaccinati

Cei mai mulți dintre șoferi nu sunt vaccinați

Majoritatea şoferilor de cursă lungă nu sunt vaccinaţi, iar carantinarea lor, după fiecare cursă, înseamnă pierderi uriaşe pentru firmele la care aceștia lucrează.

Transportatorii arădeni se regăsesc într-o situaţie din care nu mai au cum să iasă. Nu  îşi pot forţa angajaţii să se vaccineze, însă altfel riscă să piardă contracte, pentru că nu vor mai avea suficienţi şoferi suficienți.

Valul 4 al pandemiei amenință firmele de transport rutier

Viitorul firmelor de transport rutier e ameninţat de noul val al pandemiei de coronavirus. Şoferii trebuie să se vaccineze, însă nu vor, iar patronii pot ajunge în situaţia unui deficit major de șoferi.

“Vom avea pierderi considerabile, având în vedere că este o situaţie pe care nici nu ştim cum să o gestionăm.

Este un risc pe care nu vrem să îl luăm în calcul, să pierdem curse sau personal pentru că toţi avem în spate bănci, rate. Este o situaţie disperată pentru noi”, spune Vlad Betea, administratorul unei firme de transport.

DSP dorește clarificări

De asemenea, DSP a solicitat autorităţilor clarificări în ceea ce privește perioada de tranzit de 24 de ore în ţară şi de cursele  potrivit contractului de muncă, dacă se mai impune carantinarea, dar încă se aşteaptă un răspuns.

“Probleme sunt doar în companiile unde transportatorii nu sunt vaccinaţi. Cel mai bine ar fi să fie vaccinaţi şi asta trebuia să se întâmple până acum”, spune Horea Timiş, director DSP Arad.

Trasnportatorii spun că noua măsură este un abuz

De asemenea, patronii de firme de transport consideră că această măsură legislativă este un nou abuz. Problema care se ridică este că mulți şoferi de TIR sau aucocare nu vor să se vaccineze. Astfel, transportatorii din Arad se vor întâlni pentru a pune la cale o strategie, în contextul noilor reglementări.

De asemenea, aceștia nu exclud să încerce să îşi găseasca dreptatea în instanţă, de frică că noile reglementări îi pot duce la faliment.

Omul Șoselelor crede că cineva dorește răul șoferilor

Ilie Matei, “Omul Şoselelor”, şofer român de TIR, vaccinat, crede că autorităţile lucrează parcă împotriva lor.

“Începand de ieri, toți colegii nostri de șosele care vin din tări de astea cu buline nu stiu ce culoare, că am ajuns de lucrăm pe culori ce se schimbă de la o zi la alta, intra în autoizolare.

Încep cu o întrebare care ne râcâie pe toti ăștia ce lucram pe șosele:

Atunci când se murea pe capete în țări precum Italia, Franța, Germania, Spania, de ce nu ne-ați băgat în autoizolare??

Pare ca ați fi plătiți să lucrați împotriva noastră venind cu regula asta stupidă, asta după ce acum câteva săptămâni ați încercat impozitarea mizeriei ăleia de diurna din care trăiesc la propriu vreo 120000 de șoferi profesioniști români, se vede cu ochiul liber că  va chinuiți cu orice preț să ne faceți să emigram acolo unde munca noastră este apreciată și recompensată corespunzător.

Eroii au dispărut, acum sunt pericol de infecție pt cei din jurul lor”, scrie Ilie Matei pe pagina sa de Facebook.